Gå til innhold

Klarer ikke å fjerne virus!

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen som vet hvordan man fjerner disse?

Backdoor.Iroffer.1217

Backdoor.ServU-based

Trojan.BAT.Zapchast

Jeg klarer ikke å fjerne dem med F-Secure Antivirus 2004, og PestPatrol finner dem ikke engang (!) selv om det står på hjemmesiden deres at programmet skal fjerne alle tre. Har søkt litt på Symantec sine sider uten hell. Noen som har noen råd? Finnes det noen gode programmer som fjerner dem?

Jeg regner med at det er mulig å fjerne alt via sikkermodus, men det har jeg aldri gjort før, så det blir vel håpløst..

Takker for alle svar... :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siterer guiden min:

For å fjerne virus som antivirus-programmet ditt ikke blir kvitt, gjør du følgende:

•  

• Søk gjennom harddiskene dine med antivirus-programmet, og skriv ned (på en lapp) alle filene som er infisert men som antivirus-programmet ditt ikke klarer å gjøre noe med.

• Skru av datamaskinen din på vanlig måte.

• Start datamaskinen din igjen, og trykk F8 under oppstart. Velg å kjøe Windows i "Sikkermodus".

• La Windows starte opp, og finn de infiserte filene (titt på lappen din :p).

• Slett de!

OBS: Du burde være forsiktig med å slette infiserte filer, fordi filene kan være nødvendige for Windows. Du kan eventuelt slette de infiserte filene for så å installere filen(e) igjen fra en Windows-cd.

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Takk for raskt svar. Er det lov å spørre hvorfor man egentlig må gjøre dette i sikkermodus?

Fordi programmer (eller, i dette tilfellet virus) som kjører ikke er mulig å slette. Når man starter i sikkermodus starter ingen programmer automatisk, og dermed kan man slette de. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...