Focus245th Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Hei folkens. Jeg har bare en kabinettvifte, men også en Thermalright XP-90 med en ganske rask PAPST vifte til CPUen. Det første jeg lurte på var om hva som er best av å la kabinettvifta blåse inn eller ut? Vil det bli stor forskjell i CPU temp. om jeg kjøper en til vifte så den ene blåser inn og den andre ut, sånn med tanke på gjennomtrekk? Jeg har et annet problem også... CPU temp ligger på mellom 50-55 grader celsius idle, men øker drastisk til 60-65 grader load Er dette normalt for en 132m2 80mm2 kabinettvifte og en Thermalright XP-90 med 110mm2 vifte? Jeg har jo AMD64 2800+, og den kjøleren skal visst være egnet for en 3400+! Kan den temperaturen være riktig? Har akkurat satt på kjølepastaen og jeg har lest at det tar litt tid til at den begynner å virke... Men kan dette ha mye å si? Håper dere kan ta dere tid til å svare på i hvert fall noen av spørsmålene mine:) Takk. EDIT: Har forresten Abit NF-8 hovedkort. Endret 17. januar 2005 av Focus245th Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 du burde ha en vifte i front som blåser inn! og en lufte bak (så høyt som mulig) for å blåse ut varmluft!! vist du bare har 1 vifte, så annbefaler jeg deg å la den være baki kabinettet og blåse ut varmluft! så kjøp flere vifter ! jeg har også bare 1 vifte, men må ha sidedøren av for at det ikke skal bli så varmt! Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Lag slik at det blir en gjennomtrekk, feks vend at alle viftene blåser bak. Slik at de frakter varmluften ut, også kjekt med hd vifter Lenke til kommentar
Thel Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg har 5 kab vifter, 3 80mm i nede i front som blåser inn, og 2 oppe bak som blåser ut, i tillegg har jeg PSU med 120mm som blåser ut! Disse skal heldigvist snart bort, får nå er det vannkjøling for alle pengene, viftene skal vel egentlig ikke bort, bare skrus av mesteparten av tiden;) Lenke til kommentar
Focus245th Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Ok, da tipper jeg penga går til en kabinettvifte til foran Men som sagt, kan dette lage så stor forskjell i CPU temp.? Jeg har jo allerede to ganske så raske vifter.. er det i det hele tatt normalt med en sååå høy CPU temp? Har oppdatert BIOSen til siste versjon, hvis dere lurer... Tingen er at jeg har tenkt å klokke litt, og det kan jeg ikke gjøre med så høy CPU temp.. Hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå