Ozelot Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Ja jeg lurer, jeg har hatt kristendom på skolen som alle dere andre, men har ikke hørt noe om hvem som var skribent av den første bibelen. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Det var ikke en person, men mange. Hvem det var har jeg lært en gang i tiden, men glemt Jo, en ting. Det var mange brev i det gamle testamentet, og Paulus skrev 13 av dem eller noe slikt. Endret 17. januar 2005 av T.F.T Lenke til kommentar
mr_menace Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 det er massevis av forfattere av bibelen Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Bibelen besto ikke av ei bok, men av 73 bøker med omtrent like mange forfattere. Hvilke bøker som skulle bli Bibelen, ble bestemt på et kirkemøte et par hundre år etter Kristus, f.eks Thomas-evangeliet ble ikke godkjent. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Jo, en ting. Det var mange brev i det gamle testamentet, og Paulus skrev 13 av dem eller noe slikt. Disse står nok i det nye Lenke til kommentar
nord Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 jeg tror bibelen bare var et kjedebrev av typen "fortsett på denne serien med et fortellende brev, send så videre". dette ble da samlet til et bokbind, etter en liten stund ble boken funnet og folk hyllet den. hva hadde hendt om Ringenes Herre blir funnet et par tusen år fremover i tid? og ja, dette er en Ateist sitt syn på bibelen. Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Når kommer Bibelen II ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Når kommer Bibelen II ? Bibelen 2. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Når kommer Bibelen II ? Bibelen 2. Strålende bok. Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Da er jeg tilfreds.. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Bibelen besto ikke av ei bok, men av 73 bøker med omtrent like mange forfattere.Hvilke bøker som skulle bli Bibelen, ble bestemt på et kirkemøte et par hundre år etter Kristus, f.eks Thomas-evangeliet ble ikke godkjent. Dette gjaldt vel det nye testamentet? Ikke det gamle, som var bibelen frem til et par hundre år etter kristus. Eller er jeg helt på bærtur nå? Er ikke min sterkeste side. Eneste infor jeg har om emnet er tatt fra Da-Vinci koden, og den er jo ikke akkurat fullt så troverdig Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Bibelen besto ikke av ei bok, men av 73 bøker med omtrent like mange forfattere.Hvilke bøker som skulle bli Bibelen, ble bestemt på et kirkemøte et par hundre år etter Kristus, f.eks Thomas-evangeliet ble ikke godkjent. Dette gjaldt vel det nye testamentet? Ikke det gamle, som var bibelen frem til et par hundre år etter kristus. Eller er jeg helt på bærtur nå? Er ikke min sterkeste side. Eneste infor jeg har om emnet er tatt fra Da-Vinci koden, og den er jo ikke akkurat fullt så troverdig Tror du tenker på jødenes "bibel", er det Talmud den heter, som er ganske lik gamle testamentet, men ikke helt identisk. Skapelsesberetningen, Mosebøkene, Kongebøkene, Salomo's ordspråk, Salmenes bok og flere profetier om Messias har jødedommen og kristendommen(og muslimene fram til Abraham) felles. Men mens jødene ennå venter på Messias, har de kristne fått profetiene oppfylt i Jesus. Tror ikke muslimene venter på noen frelser. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Bibelen besto ikke av ei bok, men av 73 bøker med omtrent like mange forfattere.Hvilke bøker som skulle bli Bibelen, ble bestemt på et kirkemøte et par hundre år etter Kristus, f.eks Thomas-evangeliet ble ikke godkjent. Riktig det. På dette kirkemøtet var det blandt annet uenighet om hvorvidt Høysangen(som jo somkjent har litt "erotisk" innhold) skulle innlemmes i Bibelen. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Står en hel del om det her hvis du orker å lese litt Lenke til kommentar
banantiss Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 gleder meg til bibelen 3 ass, drit bra grafikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå