Bull_Dogg Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Har laga meg noen ganske så syke høyttalere i spon, men de ser ikke akkurat direkte fine ut slik de står nå, så jeg lurte i grunnen på om det var noen som hadde noen fine tips til hvordan jeg kunne få dekket spon finishen og fått en fin glatt finish i enten en farge eller no slikt...? noen tips? alle godtas med takk... bildet under er av den ene høyttaleren, men grillene er tatt vekk og har ikke lys inni lenger...hehe Endret 17. januar 2005 av Bull_Dogg Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Sparkle over først slik at ingen sprekker mellom skjøtene vises, og så lakker/male. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Skikkelig monster høytalere det der, fikk litt asosiasjoner til big-ben fra dynabel For å få smoothe kanter sparkler du kantene og pusser ned. Puss gjerne med et fint sandpapir over resten av høytaleren hvis det er flere ujevnheter. Hvis kantene er ujevne bør disse pusses før sparkling. Mal over med et tynt lagt heftegrunn. Dette er ganske tynntflytende så regn med minst 24t tørketid. evt. puss litt over heftegrunnen etterpå (egentlig ikke vits, siden den legger seg tynt) Her kommer den delen der du kan være kreativ. Selv malte jeg suben min i svart emaljelakk for å få litt pianolakk look (se [email protected] for bilder). Jeg malte 3 strøk og pusset forsiktig mellom hvert strøk for å få en jevn flate. Jo blankere maling du velger jo bedre viser ujevnheter i underlaget så forarbeidet er viktig. Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 ja, de er ganske store, men spiller til de grader også...hehe men er det greit å bare bruke sånn biltema lakk eller? vil det funke no bra? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Ikke biltema lakk... (er for tynn, så hvis du skal ha på noen strøk, så vil det forsvinne mange lag inn i sponen før du ser forskjell...) Kan åsså sende det til billakkerer (hvis du ikke gjør som meg, å sprøyter selv) Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 kjøp føgleøyelønnfiner og legg utenpå Legg på et lag med beis i ønsket farge. Legg på klarlakk... Da har du en finish som er en høyttaler verd.. Bare et lite tips til neste selvbygg prosjekt.. Scanspeak diskant... Lenke til kommentar
deve87 Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Du kan jo kjøpe deg et par ruller tøyatter Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Finns også de som har tredd ei strømpe med høytalerstoff rundt høytalerene. Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Du kan jo kjøpe deg et par ruller tøyatter tenkte på d, men syntes det ble vell dyrt med tanke på hvor store høyttalerne er...hehe Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Du kan jo kjøpe deg et par ruller tøyatter tenkte på d, men syntes det ble vell dyrt med tanke på hvor store høyttalerne er...hehe HIFI (hobbyer) koster flesk Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Du kan jo kjøpe deg et par ruller tøyatter tenkte på d, men syntes det ble vell dyrt med tanke på hvor store høyttalerne er...hehe HIFI (hobbyer) koster flesk ja, litt synn det, men slik er nå livet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå