[XoRc] Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Ok, saken er ganske enkel. Jeg må innrømme at jeg er litt pysete av meg, så jeg spør om det er noen her ute som har gjort dette før meg, og kan svare meg på om det fungerer. Jeg har nylig kjøpt en AMD XP1800+ 1,53ghz, kjøpte en vifte, den funka ikke helt bra, kjøpte enda en ny vifte, når funker det! CPU'en har en idle temp. på 36 grader, så jeg spør følgende spørsmål: Hvis jeg prøver og klokke cpu'en littebittegrann, tror du det kan skade den? hvis jeg klokker den til en AMD XP2000+ eller noe? Det er jo bare noen få mhz mer, og jeg syns at siden jeg har ganske god kjøling burde dette fungere rimelig greit. Noen som har gjort dette og kan fortelle meg om det funker? mvh, XoRc Lenke til kommentar
LeD Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Så lenge du overklokker med små økninger om gangen, er det helt usannsynlig at prosessoren skal ta skade av det. Det verste som kan skje er at maskinen blir ustabil eller ikke booter i det hele tatt. Da setter du hastigheten ned igjen. LeD Lenke til kommentar
Flavabone Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 søk på www.overklokking.no forumet. er ikke vits å poste et slik spm her, når det er en søsterside som er "spesielt" til dette emnet... Men, lykke til ! Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 skulle sikert gå fint å overklokken til "XP2000+" Hvis CPU'en din går til "H" er det en nå "XP1800+" på tilbud hos: komplett.no jeg tar ikke regninga di på en ny CPU. og ikke no anna ansvar i tilfelle du klokka litt for mye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå