Gå til innhold

Hvilken CPU? AMD eller Intel?

Anbefalte innlegg

Tenkte å bytte ut hovedkort og CPU. Har i dag P4 2.66GHz NW PC533 som jeg er veldig fornøyd med egentlig. Lite varme = lite støy. Men har muligheten til å selge dette for en god penge, så da må jeg har noe nytt.

Så egentlig tenkte jeg på å kjøpe meg dette hovedkortet (I865) og en Northwood CPU av typen 3.0GHz HT PC800.

Jeg vet at dette kanskje er det "utdatert" system i dag, men jeg er egentlig mest opptatt av grei ytelse til en grei pris, og som er STILLE. Og det vet jeg at Northwood CPU'ene er.

Så det jeg lurte på, var om noen har noen gode forslag til et oppsett som koster rundt 2500-3000,- som yter bedre men som ikke støyer noe mer??? I dag har et Nexus Breeze kabinett med kun 2 120mm vifter (PSU inkludert), så jeg har strenge krav til støy altså.. Har vifteløst skjermkort..

Håper på noen gode forslag :yes:

Endret av Pantheon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Per i dag utvikler AMD klart minst varme med de nye winchester kjernene, så vil trolig få den mest stillegående løsningen med en av disse cpuene. Med forbehold om hva du skal bruke pcen til vil dette også gi mest ytelse gjevnt over, og sannsynligvis en lavere pris.

Men fra cpuen du har til den P4 cpuen du har satt opp vil du nok ikke merke så mye forskjell, og det vil du ikke om du kjøper amd heller, så jeg vil råde deg til å vente litt med å kjøpe, men skal du ha noe, gå for et system bassert rundt Athlon 64 3000+ eller 3200+ med winchester kjerne (socket 939), som er meget kalde cpuer, socket 939 systemet på nForce 4 plattformen vil også være meget oppgraderings venlig.

Lenke til kommentar
Per i dag utvikler AMD klart minst varme med de nye winchester kjernene, så vil trolig få den mest stillegående løsningen med en av disse cpuene. Med forbehold om hva du skal bruke pcen til vil dette også gi mest ytelse gjevnt over, og sannsynligvis en lavere pris.

Men fra cpuen du har til den P4 cpuen du har satt opp vil du nok ikke merke så mye forskjell, og det vil du ikke om du kjøper amd heller, så jeg vil råde deg til å vente litt med å kjøpe, men skal du ha noe, gå for et system bassert rundt Athlon 64 3000+ eller 3200+ med winchester kjerne (socket 939), som er meget kalde cpuer, socket 939 systemet på nForce 4 plattformen vil også være meget  oppgraderings venlig.

Så f.eks. AMD Athlon 64 3200+ vil være både kaldere og gi bedre ytelse (først og fremst i spill), enn P4 3.0GHz??

Hvilket hovedkort bør jeg gå for da? Det er vel oppropt og vedtatt at viftene på de nye NForce4 kortene uler verre enn Boing-747 under take-off.. Pluss at de levers vel kun med PCI-E?? Valget står vel mellom NForce3 og KT800 eller?? Noen kort (helst uten vifte) som utmerker seg?

Og hvilken kjøler det som er er mest stille til 939? Har i dag den største Swiftech'en med en 92mm papst med regulering. Noen anbefalinger?

Endret av Pantheon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...