Gå til innhold

Telenors telefonselgere gjør det igjen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Telefonslegerene har gjort det igjen vil vel være eit meir rett topic, då fyren som selger ADSL for telenor i dag kan være same fyren som selger ADSL NGT eller Bluecom neste dagen.

 

Men eg må sei at holdninga til telenor-representanten hvar ganske dårleg, då dei sansynligvis står ganske tynt juridisk med ein avtale som ein ikkje myndig person har "underskrive"

 

Samanlikna med barn kan foreldra heve kjøpet viss barnet er under 11-13 (husker ikkje nøyaktig alderstrinnet)) då det er brudd på ein eller annan lov å selge produkt over ein spesifikk verdi utan samtykke frå foreldra.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Da må jeg få lov til å spørre dere - Hvordan i alle dager skal selger via telefon vite at vedkommende er psykisk utviklingshemmet?

 

På hvilken måte vil det gå fram i en telefonsamtale? Dessuten er det VERGET som har ansvar for slikt. Telenor kan ikke klandres i dette tilfellet og har i mine øyne ikke gjort noe galt!

 

Er det noe jeg blir provosert av, så er det bedrevitere som ikke liker Telenor av prinsipp som leter etter en HVER anledning til å klage på Telenor / Telenor, StjeleNOR eller hva f*en dere vil kalle det...

 

- På generelt basis; jeg hater telefonselgere, jeg liker å erte de i telefonen, og jeg vet hvordan det er å være telefonselger - Jeg har nemlig vært i den samme, tafatte situasjonen selv. Det er ikke noe moro og til slutt sitter du å jubler over ett hvert salg. For det er alltid en eller annen faen som skal klage på at du, akkurat DU ja ringte og ødela dagen til den stakkarslige personen i andre enden. Min karriere som telefonselger endte relativt brått da jeg fant ut at butikksalg er mye mer spennende.

 

- For å ha sagt det - jeg har selv jobbet i Telenor i 4 år, og ting er faktisk ikke slik noen av de fjorten år gamle forumbrukerne som ikke liker telenor fordi at avis-bud ruta deres ikke holder til å betale en 704-linje.

Nå jobber jeg forøvrig i ett annet firma som er nokså forhatt på dette forumet - Elkjøp... Så de som klager uten å vite noe som helst om det de klager om - VÆR VENNLIG Å HOLD KJEFT før dere kommer med fjerne uttalelser om alt bare fordi dere møter motgang en eller annen gang!

 

Ahhhh det var deilig å få det ut :) Alt i en post :D

Lenke til kommentar
Telenor kan ikke klandres i dette tilfellet og har i mine øyne ikke gjort noe galt!

 

 

 

 

 

Så du synes det er greit at Telenor har tatt betalt for en tjeneste over lang tid som ikke engang har blitt instalert hos vedkommende? Hmmm, interesant. Du passer nok bra inn hos både Elkjøp og telenor med en slik holdning.

Lenke til kommentar
Telenor kan ikke klandres i dette tilfellet og har i mine øyne ikke gjort noe galt!

 

 

 

 

 

Så du synes det er greit at Telenor har tatt betalt for en tjeneste over lang tid som ikke engang har blitt instalert hos vedkommende? Hmmm, interesant. Du passer nok bra inn hos både Elkjøp og telenor med en slik holdning.

Jeg sa ikke noe om det - Jeg nevte bare at SALGET er legitimt og ikke kan klandres Telenor... Ser du forskjellen?

Lenke til kommentar
Telenor kan ikke klandres i dette tilfellet og har i mine øyne ikke gjort noe galt!

 

 

 

 

 

Så du synes det er greit at Telenor har tatt betalt for en tjeneste over lang tid som ikke engang har blitt instalert hos vedkommende? Hmmm, interesant. Du passer nok bra inn hos både Elkjøp og telenor med en slik holdning.

Jeg sa ikke noe om det - Jeg nevte bare at SALGET er legitimt og ikke kan klandres Telenor... Ser du forskjellen?

Så du mener at telenor kan selge varen, ta betalt for den i lang tid, men de har absolutt ingen forpliktelse til å levere varen de har tatt betalt for?

Ser egentlig ikke forskjellen nei.

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar

hmmm...har hatt rettslære på skolen i 2 år nå, og synes jeg kan huske at det sto i vergemålsloven at en umyndig person ikke kan inngå avtaler uten samtykke fra vergen (jeg regner med at den psykisk utviklingshemmede her har blitt erklært umyndig, da det nevnes noe om en verge i den artikkelen). En umyndig kan heller ikke stifte gjeld, noe det virker som at har blitt gjort her.

 

Er forresten litt enig i det som ble sagt om "telenor-hatere" her... synes det blir for dumt å se på telenor med skylapper, og ikke legge merke til de positive tingene med de. de er jo faktisk foreløpig den eneste mobiloperatøren her i landet med UMTS :whistle:

Lenke til kommentar
Telenor kan ikke klandres i dette tilfellet og har i mine øyne ikke gjort noe galt!

 

 

 

 

 

Så du synes det er greit at Telenor har tatt betalt for en tjeneste over lang tid som ikke engang har blitt instalert hos vedkommende? Hmmm, interesant. Du passer nok bra inn hos både Elkjøp og telenor med en slik holdning.

Jeg sa ikke noe om det - Jeg nevte bare at SALGET er legitimt og ikke kan klandres Telenor... Ser du forskjellen?

Så du mener at telenor kan selge varen, ta betalt for den i lang tid, men de har absolutt ingen forpliktelse til å levere varen de har tatt betalt for?

Ser egentlig ikke forskjellen nei.

Det artikkelen legger trykk på, er at en av Telenor sine telefonselgere har solgt til en psykisk utviklingshemmet. Det jeg mener, er som jeg har sagt alt, at jeg synes salget er helt OK, da selger ikke har noen forutsetning for å vite hva slags person vedkommende er. Klart det er grunn å klandre Telenor for at de ikke har installert ADSL - det har jeg da vitterlig ikke nevnt noe om? Eller?!

 

- En kan på den annen side stille spørsmålstegn ved verget til vedkommende som først etter 10000 kroner la merke til dette...?

Lenke til kommentar
hmmm...har hatt rettslære på skolen i 2 år nå, og synes jeg kan huske at det sto i vergemålsloven at en umyndig person ikke kan inngå avtaler uten samtykke fra vergen (jeg regner med at den psykisk utviklingshemmede her har blitt erklært umyndig, da det nevnes noe om en verge i den artikkelen). En umyndig kan heller ikke stifte gjeld, noe det virker som at har blitt gjort her.

 

Er forresten litt enig i det som ble sagt om "telenor-hatere" her... synes det blir for dumt å se på telenor med skylapper, og ikke legge merke til de positive tingene med de. de er jo faktisk foreløpig den eneste mobiloperatøren her i landet med UMTS :whistle:

Kan en som er umyndiggjort kjøre moped da? Jaja vet at man er umyndig når man kan ta mopedlappen. Da blir jeg redd i trafikken.

 

Forsvarer ikke telenor, ikke noe til overs for de, og de burde så klart legge seg flate uansett lov ikke lov.

Lenke til kommentar
Da må jeg få lov til å spørre dere - Hvordan i alle dager skal selger via telefon vite at vedkommende er psykisk utviklingshemmet?

 

På hvilken måte vil det gå fram i en telefonsamtale? Dessuten er det VERGET som har ansvar for slikt. Telenor kan ikke klandres i dette tilfellet og har i mine øyne ikke gjort noe galt!

 

Er det noe jeg blir provosert av, så er det bedrevitere som ikke liker Telenor av prinsipp som leter etter en HVER anledning til å klage på Telenor / Telenor, StjeleNOR eller hva f*en dere vil kalle det...

 

- På generelt basis; jeg hater telefonselgere, jeg liker å erte de i telefonen, og jeg vet hvordan det er å være telefonselger - Jeg har nemlig vært i den samme, tafatte situasjonen selv. Det er ikke noe moro og til slutt sitter du å jubler over ett hvert salg. For det er alltid en eller annen faen som skal klage på at du, akkurat DU ja ringte og ødela dagen til den stakkarslige personen i andre enden. Min karriere som telefonselger endte relativt brått da jeg fant ut at butikksalg er mye mer spennende.

 

- For å ha sagt det - jeg har selv jobbet i Telenor i 4 år, og ting er faktisk ikke slik noen av de fjorten år gamle forumbrukerne som ikke liker telenor fordi at avis-bud ruta deres ikke holder til å betale en 704-linje.

Nå jobber jeg forøvrig i ett annet firma som er nokså forhatt på dette forumet - Elkjøp... Så de som klager uten å vite noe som helst om det de klager om - VÆR VENNLIG Å HOLD KJEFT før dere kommer med fjerne uttalelser om alt bare fordi dere møter motgang en eller annen gang!

 

Ahhhh det var deilig å få det ut :) Alt i en post :D

Kjære, oysfaerg. Regner med at det er blant andre meg du hinter til.

For det første: Jeg hater ikke Telenor! Jeg har det selv.

For det andre: Telenor har det med å drite seg ut, tenker du litt tilbake i tid, så finner du ikke mange andre slike store selskaper som gjør såpass mange "feil" som blir omtalt i media.

For det tredje: Selgeren må forvisse seg om at kunden i andre enden er myndig og i stand til å ha slike abonnement. Klarer ikke selgeren det, bør han finne seg en annen jobb. Men dette gjelder vel telefonselgere generelt. Derfor er jeg, som veldig mange andre, skeptisk til telefonselgere.

For det fjerde: Hvordan kan du forsvare Telenor når de ikke greier å gjøre jobben sin i dette tilfellet? Hadde de gjort det de skulle, og installert opplegget, så hadde feilen sannsynligvis vært oppdaget for lenge siden!

 

At du hevder at salget er legitimt, blir rett og slett amatørmessig, og viser hvem som egentlig ikke veit hva man snakker om.

 

Samtidig synes jeg Telenor oppfører seg totalt uvennlig og viser liten kundeserivce, når sjefen tviler på om de vil tilbakebetale utgiftene for en tjeneste som Telenor selv ikke klarte å fullføre!

Lenke til kommentar

Er enig med oysfaerg her...

 

Telenor kan da ikke vite om personen som sier "Ja jeg vil ha ADSL" er psykisk utviklingshemmet! For alt vi vet kan vedkommende ha oppført seg helt normalt og sagt at han ville ha ADSL.

 

Det som er betenklelig er imidlertid at han IKKE har fått ADSL installert... Det burde jo ikke være mulig.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...