Gå til innhold

Bærbar til rundt 7lapper

k3rm0r

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med såpass begrenset budsjett og uten behov for kanon spesifikasjoner er kanskje Elkjøp verdt et besøk? Absolutt billigste jeg fant er denne til 5 995,-

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text

Til kontoroppgaver holder også Dells januartilbud på Inspiron 1150 i massevis. Fjern serviceavtalen og land på 7 273,-.

hva med toshiba'n? Toshiba sata50106 også fra elkjop..

Lenke til kommentar
Strømsparende, bedre Celeron-M prosessor, slankere og lettere maskin for en lapp mer. Vel verdt prisøkningen, og fortsatt innenfor budsjettet ditt. ;)

men såg ikke noe trådløst netverk på den.. hvor dyrt er det å kjøpe et kort :S?

Lenke til kommentar

eg har jo en b/g router hjemme så hadde jo vært kjekt med et kort som er b/g eller bare g. ;)

Er ikke et must, ikke min bærbar ;) er dama som skulle hatt en som hu kunne bruke :p

men blir det sterkere signal på G en b? eller er det samme styrke på signalet?

Endret av k3rm0r
Lenke til kommentar
Med såpass begrenset budsjett og uten behov for kanon spesifikasjoner er kanskje Elkjøp verdt et besøk? Absolutt billigste jeg fant er denne til 5 995,-

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text

Til kontoroppgaver holder også Dells januartilbud på Inspiron 1150 i massevis. Fjern serviceavtalen og land på 7 273,-.

hvordan vill den funke som media avspiller ? film og lyd , tilkoblet en tv ?

Lenke til kommentar
hvordan vill den funke som media avspiller ? film og lyd , tilkoblet en tv ?

Tja... lydutgang, DVD-spiller og TV-ut: Vil nok fungere fint som medieavspiller, men anbefaler å putte i ei minnebrikke til for sikkerhets skyld.

Hvis fast stasjonert i stua spiller vekten liten rolle, men dog fortsatt med muligheten til å ta den med deg overalt - i motsetning til en Shuttle eller HTPC som mediemaskin.

Lenke til kommentar

Celeron-PC'n på Elkjøp benytter gammel CPU med 128 cache , hold deg langt unna.

Gå for AMD2600 fra PB til 7000,- kjøp til 256/333 ram (ca 300,- hos nettbutikkene)

Gikk for den løsningen selv , ganske fornøyd utenom preinst.

Vurderte Celeron M-nyserien med 256 cache , men de har ikke Centrinos sparefuksjoner , det var også lite å hente på pris.

Hadde muligens gått for billigste Centrino om det var i dag ?

Lenke til kommentar

Alle Cenrino er bedre.

AMD64 mobil uten for mye utstyr er bedre.

Celeron M/256 er muligens i samme klasse , muligens "litt" bedre.

Med 512 ram ble det betraktelig mindre HD-aktivitet/viftestøy i Officeprog.(akseptabel)

Værst er det ved brenning og installering.

Den sparker godt fra seg med 512 ram.

Skiftet HD på en Asono MP3 spiller , Samsung 80/8/5400 , har framdeles 15 timers driftstid på Asono'en og den er dønn stille .

Oppstartstiden på Asono'en ble mer enn halvert.

Så det blir nok en Samsung på PB'n også ettersom prisene på 2.5" HD'er faller.

Endret av 1955
Lenke til kommentar

Ok , hva er bedre en hva her ?

skjønnte ikke helt hva du mener , men utifra sånn jeg ''tolker'' det så sier du at CeleronM er bedre en AMD64 Mobile ?

Edit : jeg ville spart kansje et par mnd. og kjøpt en bra centrino fra netshop med ATI 9600 pro osv. da kan du spille ganske krevende spill på den også

9990.- tror jeg den koster den har alt du trenger untatt DVD brenner ?

Endret av Sir_cruz
Lenke til kommentar

"johnj" stilte et spørmål og "55-modellen" svarte , "johnj" sitt spørsmål står over mitt svar.

Svaret er mitt , ikke nødvendigvis den ene og rene sannhet.

Forøvrig er alle enige i at Centrino pr i dag er den beste plattform for bærbar.

Utgangspunktet var 7.000,- ikke 10.000,- .

Lenke til kommentar

Uansett hva du gjør, gå for en mobile prosessor (eller a64, selv om dette neppe er aktuelt til den prisen) da disse har variabel CPU-hastighet og derfor ofte bruker mindre strøm og utvikler mindre varme --> mindre viftestøy...

Dette fra en mann som har ødelagt hørselen på en Compaq EVO n1000v 2,2 Ghz P4... Nesten... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...