Sigurd2 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Kobler til internett gjennom VPN til skolen (UiB). Hadde et fungerende oppsett med to stasjonære maskiner, som delte internett med et ekstra nettverkskort i maskinen med bredbånds-tillkoblingen. Skaffet meg en bærbar med trødlåst nettverkskort, og kjøpte derfor denne routeren. VPN er ikke nevnt i brukermanualen, og i innstillingene på routeren finner jeg heller ingen spesielle valg for akkurat det. Etter spesifikasjonene skal jo routeren støtte VPN pass through, så det burde vel være mulig å få det til å virke ? Burde jeg kjøpt en dyrere router med VPN støtte, og ikke bare VPN-gjennompassering ? Har testet en drøss med innstillinger for routerens WLAN, men greier ikke å få VPN tilkoblingen til å virke. kjører nå uten å bruke routerens WLAN port, og får da VPN ti å fungerer på alle maskinene ( får tildelt hver sin IP adresse ). Feilen er at jeg ikke får brukt brannmuren i routeren, eller har noe skille mellom LAN og WLAN. Føler derfor at det blir litt for utrygt å dele filer i "lokal nettet" . Noen som har tips til hvordan jeg skal sette opp routeren korrekt ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå