handerborteetsted Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 noen som har vært ute for at windows xp home OEM klager på at jeg har instalert windows for mange ganger og at jeg må aktivere med en ny cd key innen 3 dager? den godtar ikke min kjøpte vdkey lenger.... jeg har ikke instalert denne på noen annen maskin og ikke gitt den bort Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Ring Microshit sin kundeservice og spør hva du skal gjøre, så får du nok svar.. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Microsoft har noen sære lisensavtaler. Les lisensen, så ser du hva du har rett til å gjøre med programvaren du har kjøpt. Tror det er en regel der om at du kun kan reinstallere X antall ganger... Men det er sikkert ikke noe problem å ringe Microsoft kundestøtte og få de til å hjelpe deg.... Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Er det noe rart folk bruker "pirat"kopi av Win XP??Få heller tak i en Corp.Edition da slipper du å drive med dette aktiveringstullet....IKKE for å promotere piratkopiering(bare litt grinete på MS) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Er det virkelig en begrensning på hvor mange ganger man kan reinstallere Windows? Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Er det virkelig en begrensning på hvor mange ganger man kan reinstallere Windows? Kan vel bare aktivere en key x antall ganger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) De har det slik at du kun kan bruke den x antall ganger, men ring supporten deres, så skal du få bruke den mer Endret 18. januar 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Hva er vitsen med den begrensningen da, hvis det er bare å ringe kundeservice for å få bruke den mer? Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 les dette om aktivering: http://support.microsoft.com/default.aspx?...=kb;no;302878#5 Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Dette er kjipt. Har opplevd det samme som trådstarter. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Er det virkelig en begrensning på hvor mange ganger man kan reinstallere Windows? Nok en grunn til å ikke kjøpe XP Home hvis det er tilfellet ... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Microsoft ber jo rett og slett om at folk skal bruke en piratkopiert versjon av XP... Endret 18. januar 2005 av @kd Lenke til kommentar
riktig Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Er enig i at det er dumt og tungvint. Når man har kjøpt et så dyrt operativsystem bør det være lov å installere det så mange ganger man vil...men vi finner alltids en vei rundt, gjør vi ikke? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Hva er vitsen med den begrensningen da, hvis det er bare å ringe kundeservice for å få bruke den mer? De som ikke har betalt skal ikke tørre å ringe kundeservice. Det er vel grunnen tenker jeg. Har ikke vært borti noen begrensning på antall installasjoner her i gården, og det er vel re-installert 10-12 ganger vil jeg tro. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 les dette om aktivering: http://support.microsoft.com/default.aspx?...=kb;no;302878#5 Hvis du omformaterer harddisken og installerer produktet på nytt, kreves det ny aktivering. De samme gyldighetsperiodene for aktivering gjelder i denne situasjonen. Du kan aktivere et produkt på nytt på samme datamaskin så mange ganger det kreves. Aktiveringen kan fullføres over Internett eller over telefon. Lenke til kommentar
DeStefanO Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Ey. For en mnd. siden kjøpte jeg meg Win XP. Kom hjem og instalerte. Fikk opp et vindu der det sto (som jeg var klar over ) at produktet måtte registreres /aktiveres. Alt dette var unnagjort på ett par minutter Men i dag, stakk innom den lokale data sjappa og kjøpte litt ram. Da dette var på plass i maskinen min og jeg boota fikk jeg opp en mld. Her stod det samme som leimplayah allerede har nevnt. Dette pga noen ram? 1. Jeg ringer MS kundesuport, der får jeg vite (etter rundt 10 min i tele kø) at dette var suport for kunder med suport avtaler. 2. Fikk nytt telefon nr av han , denne gangen til de som bare hadde med aktivering å gjøre. (Her starta den automatiske telefon "Guiden" med setning ala dette: Det er viktig å ikke ha virus / Det er viktig å beskytte seg mot virus) <-<< LOL da! 3. Endelig etter en god tids venting her å , slapp jeg igjennom. Og "suport dama" fikk høre en små amper og lei meg forklare situasjonen, og var fullstendig _enig_ med meg i at dette var for følsomt. Og alt for klønete. Det er vistnok sånn at aktivering via Internett ikke funker (antaglig funker dette bare 1. gangen du instalerer). Det betyr jo igjen at di som ikke har tilgang på en tlf. di sitter der i baret. Jeg spurte også om alle/mange svarer slik MS oppgir på kundesuport siden sin : De fleste av våre brukere sier ”...og det var alt?”. Hehe, hun hadde iallefall ikke hørt om noen. 4. Tilslutt (etter ca 1 t. alt sammenlagt) fikk jeg en ny nøkkel opplest (42 tall.. Bha) og dette problemet løste seg..... Jeg har vert "Win XP pirat" , men valgte å kjøpe meg en lisens da bruken blei daglig. De fortjener liksom det syntes jeg. Og det er fint at di vill bekjempe Piratbrukere også. Men da en piratbruker slipper unna med alle fordelene, kan jeg ikke se noe logikk i dette. Det er da vi som skal gå lett igjennom dette .. eller hva? Vi har jo betalt? Dette er jo uutholdlige tilstander for folk som mekker , låner og tweaker/styler pc'n sin! Aktivering flere ganger om dagen da eller? Nei, man kan ikke bekjempe piratvirksomhet ved å straffe de lovlige brukerene. Det bare skaper flere pirater! Skjerp dere MS. edit: leif Endret 18. januar 2005 av DeStefanO Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Hehe ! Byttet ut CD-brenner og måtte aktivere på nytt, maken til piss........ Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Du kan vel re-aktivere litt mer enn en gang over internett, men etter 5 (?) ganger må xp aktiveres over telefon. Jeg har en orginal (kjøpt) versjon, men denne er kastet inn i en støvete krok, og nå bruker jeg bare en corp edition istedet :!: Lenke til kommentar
handerborteetsted Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 det er den feilen jeg får... dummeste jeg har vert ute for.. har ikke instalert ny maskinvare engang (nylig). men hvis jeg aktiverer over tlf så funker det altså? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå