Gå til innhold

Windows instalert for mange ganger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Microsoft har noen sære lisensavtaler.

Les lisensen, så ser du hva du har rett til å gjøre med programvaren du har kjøpt. Tror det er en regel der om at du kun kan reinstallere X antall ganger...

Men det er sikkert ikke noe problem å ringe Microsoft kundestøtte og få de til å hjelpe deg....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

De har det slik at du kun kan bruke den x antall ganger, men ring supporten deres, så skal du få bruke den mer :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Hva er vitsen med den begrensningen da, hvis det er bare å ringe kundeservice for å få bruke den mer?

De som ikke har betalt skal ikke tørre å ringe kundeservice. Det er vel grunnen tenker jeg. Har ikke vært borti noen begrensning på antall installasjoner her i gården, og det er vel re-installert 10-12 ganger vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Hvis du omformaterer harddisken og installerer produktet på nytt, kreves det ny aktivering. De samme gyldighetsperiodene for aktivering gjelder i denne situasjonen. Du kan aktivere et produkt på nytt på samme datamaskin så mange ganger det kreves. Aktiveringen kan fullføres over Internett eller over telefon.

Lenke til kommentar

Ey.

For en mnd. siden kjøpte jeg meg Win XP. Kom hjem og instalerte. Fikk opp et vindu der det sto (som jeg var klar over ) at produktet måtte registreres /aktiveres. Alt dette var unnagjort på ett par minutter :D

Men i dag, stakk innom den lokale data sjappa og kjøpte litt ram.

Da dette var på plass i maskinen min og jeg boota fikk jeg opp en mld.

Her stod det samme som leimplayah allerede har nevnt. Dette pga noen ram?

1. Jeg ringer MS kundesuport, der får jeg vite (etter rundt 10 min i tele kø) at dette var suport for kunder med suport avtaler.

2. Fikk nytt telefon nr av han , denne gangen til de som bare hadde med aktivering å gjøre. (Her starta den automatiske telefon "Guiden" med setning ala dette: Det er viktig å ikke ha virus / Det er viktig å beskytte seg mot virus) <-<< LOL da!

3. Endelig etter en god tids venting her å , slapp jeg igjennom. Og "suport dama" fikk høre en små amper og lei meg forklare situasjonen, og var fullstendig _enig_ med meg i at dette var for følsomt. Og alt for klønete. Det er vistnok sånn at aktivering via Internett ikke funker (antaglig funker dette bare 1. gangen du instalerer). Det betyr jo igjen at di som ikke har tilgang på en tlf. di sitter der i baret. Jeg spurte også om alle/mange svarer slik MS oppgir på kundesuport siden sin : De fleste av våre brukere sier ”...og det var alt?”.

Hehe, hun hadde iallefall ikke hørt om noen.

4. Tilslutt (etter ca 1 t. alt sammenlagt) fikk jeg en ny nøkkel opplest (42 tall.. Bha) og dette problemet løste seg.....

Jeg har vert "Win XP pirat" , men valgte å kjøpe meg en lisens da bruken blei daglig. De fortjener liksom det syntes jeg. Og det er fint at di vill bekjempe Piratbrukere også. Men da en piratbruker slipper unna med alle fordelene, kan jeg ikke se noe logikk i dette. Det er da vi som skal gå lett igjennom dette .. eller hva? Vi har jo betalt?

Dette er jo uutholdlige tilstander for folk som mekker , låner og tweaker/styler pc'n sin! Aktivering flere ganger om dagen da eller?

Nei, man kan ikke bekjempe piratvirksomhet ved å straffe de lovlige brukerene.

Det bare skaper flere pirater!

Skjerp dere MS.

edit: leif :p

Endret av DeStefanO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...