Gå til innhold

Satt sammen en win 98 pc

Anbefalte innlegg

Hei! jeg har suttet sammen en pc med windows 98, men kommer ikke inn på nettet eller nettverket her hjemme. lurer på om noen vett kor jeg kan få tak i en driver til nettverkskortet?? det eneste som står på nettverkskortet er: "?PCI Ethernet Card" vett ikke om det hjelper men tenkte bare eg sko skrive det ned.

Takk For Alt Hjelp på forhånd :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må finne ut hvem som har laga nettverkskortet ditt, og legge inn passende drivere fra dem. En måte å gjøre det på om du ikke har noe annet er å se på selve kortet i maskinen om det er noen produsent merker/ modellnummer på det. Så kan du søke etter det i håp om å finne noe.

Lenke til kommentar

fant ut av det nå. takk for hjelpen.

Men nå vil jeg installere windows 98 på nytt. Hvordan formaterer jeg disken i dos eller windows 98??? for jeg prøver "format c:" men det står bare ugyldig kommando

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar

disket rommet er øddelagt eller eg tror det er noe på det hovedkortet så er øddelagt og det gjør at disket stasjonen ikke funker. kan jo lage bootcd hvis det går an??(kanskje det var et dumt spørsmål)

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar

Men hvordan kunne jeg ha laget en bootdisk til cd, når jeg ikke først kan lage det til disket siden diskett stasjonen ikke funker??

Kanskje noen kunne lagt ut en bootdisk her eller filene så er inne disketen??

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...