Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med å logge på nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg har både kablet og trådløst nettverk. Dette fungerer strålende. Men akkurat nå har jeg et problem jeg ikke har funnet ut av. Jeg hadde med meg min bærbare på jobb i dag og koblet den til nettverket der. Det gikk fint. Men problemet kom etter at jeg kom hjem i dag. Skulle da koble maskina til nettverket trådløst, men dette gikk ikke. Prøvde da med kabel, men det gikk heller ikke. Beskjeden jeg får er at Tilkoblingen er begrenset eller ingen forbindelse på både det trådløse nettet og det som er kablet. Jeg har prøvd IPconfig /release og IPconfig /renew. Dette klarer den ikke. Jeg har avinstalert begge nettverks kortene og instalert dem igjen uten at dette lykkes heller.

Jeg bruker DHCP server med automatisk utdeling av IP adresser. Mine 3 andre maskiner som står i nettverket fungerer som før. Problemet er kun den maskinen som jeg har hatt i nettverket på jobben. Taster jeg IPconfig i ledetekst vindu så får jeg opp IP adressen som er på jobben som altså ikke har noe med mitt nettverk og gjøre. Hvordan blir jeg kvitt denne IP adressen slik at jeg kommer meg på nett igjen.

Har ASUS WL500g Router

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...