Gå til innhold

"Raseoppgjør" i Arendal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OMFG.. Ja.. Og skytevåpen får man på Narvesen.. Hva er poenget ditt?

Poenget mitt er at bil, matrix-frakk og hårgelé ikke nødvendigvis krever en inntekt på 15-20.000kr i måneden.

Helt korrekt, nesten... En trenger faktisk en temmelig bra inntekt for å få råd til en BMW... De som a+b-gjengen kjører rundt med i Oslo er ikke akkurat annenrangs biler heller.

Jeg sier IKKE det ikke er mulig å få tak i billige BMW'er(uten forsikring), men jeg syntes bare det er litt rart at det er så utrolig mange i Oslo området som har rike mammaer/pappaer som kan låne bort disse bilene hele tiden.(Hvis det nå er her de får tak i de fra).

Lenke til kommentar

Utrolig mange? sett i forhold til hva? Utlendinger har ikke lov til å ha fine biler de eller?

Tror du også at på sosialkontoret så er det eneste man kan gjøre å hente penger? Det finnes tusenvis av ting man må innom sosialkontoret for som har rent lite med penger å gjøre.

Hvor mange nordmenn ser du ikke med fine biler i Oslo da? Skal vi begynne å spekulere i alle de også da? I hvor de får pengene sine fra bare fordi de har en fin bil? Kanskje vi skal stemple alle med fin bil i Oslo som kriminelle? Nei vent, la oss heller lage en konkurranse som vi kan kalle: "Hvor forutintatt vil DU bli i dag?"

Jøss, for noen argumenter, det har seg dessverre slik at skal man først argumentere, så hold dere i det minste til ting som kan bekreftes med kilde-materiell utenfor enhver objektiv tvil, ikke rykte-baserte godnatt-historier og enkelt-tilfeller / myter som har vokst ut av kontroll.

Jo, nå vet jeg, et usakelig rykte som har like godt rotfeste som de mytene dere sitter å spekulerer seriøst i: "blondiner er dumme", la oss diskutere det seriøst nå. <-- like saklig.

Nei uff dette blir litt for slitsomt, hva med å holde nivået i det minste litt saklig istedenfor å stigmatisere folk fordi noen av dem har fine biler..

Når jeg tenker etter, onkelen min har BMW, han er blond OG blåøyd, kanskje han er med i A/B-gjengen, er dum og naiv, lurer på om jeg tør å møte han mer nå som jeg ble gjort oppmerksom på disse "velbegrunnede" kjennetegnene.

*dunker hodet i veggen*

Lenke til kommentar

Har lest små bruddstykker av tråden, så beklager hvis dette har blitt sagt tidligere. Jeg bor i Arendal og er bekjent med en del av de folka som var på "oppgjøret". Slik jeg ser det er dette et eksempel på en sak som har blitt hauset opp av mediene, og i dette tilfellet så til de grader. For det første er det ikke snakk om noe raseoppgjørm, disse folka vil bare så fryktelig gjerne sloss, og ord og uttrykk som "pakkis" og "svarting" blir brukt hisse opp stemingen, ikke fordi noen oppriktig talt mener at fargede er dårligere enn andre mennesker. For det andre var det ikke snakk om en klar gjeng av hvite mot svarte, men en god mix av hvite nordmenn, afrikanere og japanere mot pakkistanere og irakere o.a. Kort sagt en god mix på begge sider, det handler med andre ord mer om hvem som henger med hvem, mer enn motsetningsforhold mellom de ulike "rasene". Slik jeg ser det er det ikke noen grunn til bekymring for at rasismen skal blusse opp i Arendal igjen, etter at byen klarte å kvitte seg med de fremste rasistene og FMI på slutten av 80, begynnelsen av 90-tallet, har rasister vært forhatt.

mvh

Fredrik

Lenke til kommentar
-Fjernet tekst som ikke var nødvendig-

EDIT: Darkness| -> De pistolene vigrid medlemmen ble tatt med var en gammel rusten luger og 2 andre plomberte pistoler. Han har ikke gjort noe galt. Hadde feil person hatt den lugeren så ville det blitt et drap.

så du kaller disse gutta her fornuftige (vigrid gjengen altså)

vell la oss se på hva di kalder sunn fornuft

Her er 10 Utevettregler som bør leses og gi grunnlag for litt seriøs refleksjon og handling.

1. Gå ikke ut på fest uten tilstrekkelig kamptrening.

2. Meld alltid fra hvor du går.

3. Vis respekt for gjenger og gjengvarslingene.

4. Lytt til erfarne kampfolk.

5. Vær rustet mot overfall selv på korte turer. Ta alltid med skytevåpen (forutsatt at du har bæretillatelse), kniv (lovlig type, selvsagt) og det utstyr moderne gjengkamp krever.

6. Husk mobiltelefon og gassboks (lovlig, selvsagt).

7. Gå aldri på fest alene. Aldri.

8. Vend i tide, det er ingen skam å snu når du er utenfor ditt eget samfunns område.

9. Spar på kreftene og tilkall øyeblikkelig forsterkninger fra egen gjeng.

10. Er du ikke medlem av et eget etnisk samfunn så bli det med en gang.

[iRONI]ja dette virket jo kjempefornuftig , la oss alle leve etter disse reglene [/iRONI]

Jeg syns det er kjempe fornuftig, spesielt når det er slik utlendinger gjør. Møter man på en gjeng så har du ikke noe du skulle sagt om de hadde flydd på deg, noe som hender ALTFOR ofte!! Det virker som dere er over 18år alle sammen. Da har dere iallfall ikke noe å si, for det er den yngre gruppen som angripes mest virker det som om på meg. Dere vet alt høres det ut som!! Dere sier jeg skal få øynene opp for deres meninger, hva med om dere begynner å se litt på mine meninger og eksempler?! Mine eksempler har jeg faktiskt opplevd altfor ofte! Iallfall her hvor jeg bor!

Og nå setter jeg strek for mine meninger for nå har jeg sagt hva jeg mener om utlendinger. Vell, egentlig så kan man heller si, hva jeg mener om muslimer.

---------------------------------------------------------------------------------------------

jeg vil tippe at i vertfall at 70-80 % av sakene var provosert fram , du skal ikke komme og fortelle meg at en gjeng med 14-17 åringer ikke slenger med leppe , skulle gladelig banket flere av dem selv , og da snakker jeg om norsk ungdommer

Lenke til kommentar

Blå/Grønn/Brunfarge på øynene er ikke rasebetinget, men en genetisk mutasjons-feil. Folk med blå øyne mangler et gen som man normalt finner ved hornhinnene hos alle dyreraser inklusive mennesket. Alle mennesker er somregel født med blå øyne, og så danner hornhinnen pigmentene ved hjelp av det genet som normalt skal være der, noe som resulterer i brune/grønne øyne så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Masse tullprat-

Hvis du ble født i et annet land så vil ikke jeg kalle deg nordmann. Mitt land ja? Jeg tar meg den frihet å kalle det mitt land! Nei, jeg er ikke Norges konge! Men jeg er nordmann og defor er Norge mitt land! Og det er ikke BARE mitt land! Og hva som får meg til å tro at jeg har mer rett til å få bo i Norge enn andre det er fordi jeg er født her! Jeg er nordmann! Og hva som gjør at jeg kan si at dette er mitt land.. jo det er fordi jeg er nordmann som sagt! Tror du jeg er helt barnslig eller? Siden du la så mye vekt på DITT land? Mitt land er ditt land så lenge du er født i Norge! Jeg sa ikke at Norge er BARE mitt land!

-Enda mer tullprat

Morsomt at du nevner norges konge, for vår nåværende konge, Harald 5. er sønn av "utlendinger"! Ja, vår alles kjære kong Olav 5. var ikke født i Norge, men i Danmark, og var ifølge dine definisjoner utlendig, og det er jo litt morsomt at man kan bli norsk konge som utlending...? :p

Hva som ikke er så morsomt er at du allerede i dine unge alder er fylt av så mye fremedfrykt og dårlige holdninger!

Og det som er ekstra trist er jo at det MÅ være dine dårlige oppvekst som er skyld i det, for INGEN i din alder har SÅ negative holdninger UTEN at de har blitt påvirket til det av familie og/eller venner! :no:

Lenke til kommentar
Morsomt at du nevner norges konge, for vår nåværende konge, Harald 5. er sønn av "utlendinger"! Ja, vår alles kjære kong Olav 5. var ikke født i Norge, men i Danmark

Heh, bare for pirte, men Kong Olav V ble født i England, ikke Danmark. Han bodde i norge fra han var 2 år gammel da ;)

Lenke til kommentar
Morsomt at du nevner norges konge, for vår nåværende konge, Harald 5. er sønn av "utlendinger"! Ja, vår alles kjære kong Olav 5. var ikke født i Norge, men i Danmark

Heh, bare for pirte, men Kong Olav V ble født i England, ikke Danmark. Han bodde i norge fra han var 2 år gammel da ;)

Ja, selvfølgelig har du rett... :blush:

Men "utlending" var han uannsett, og det er jo det som er så "ille"! :wee:

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar

Ja, selvfølgelig har du rett... :blush:

Men "utlending" var han uannsett, og det er jo det som er så "ille"! :wee:

hehe, tror ikke noen har sett på ham som utlending noen gang..

Hadde vel blitt annerledes om han var brun i huden.

Lenke til kommentar

Vel her var det mye rare greier må jeg si.

Vil med en gang påpeke at jeg IKKE er rasist!

Men, det er ikke tvil om at i norge idag så oppholder det seg en god del kriminelle elementer som har komt inn med innvandringen, det oppholder seg også et par tusen ulovlige innvandrere man ikke kjenner identiteten på. Dette er meget negativt både for Etniske nordmenn og innvandrere da begge parter blir lidende, nordmenn lider på grunn av kriminalitet som har blitt meget ekstrem pga disse menneskene, og innvandrermiljøene lider på grunn av generalisering av innvandrere.

Man må kunne skille mellom innvandrere på samme måte som man skiller mellom nordmenn uten at man av den grunn er rasist.

Når man ser på de kriminelle invandrer miljøene i Oslo og andre byer i norge så er det ikke så rart at "etniske" nordmenn reagerer. Jeg kan dra et eksempel fra den største byen i nærheten av der jeg vokste opp.

Innvandrer miljøet der er generelt meget bra, og det er et sterkt engasjemang for anti rasisme der. En lørdags ettermiddag gikk en punkervenn av meg alene på et handelshus, da kom det en person fra et annet land helt uprovosert bort til han og sparket han mellom beina. Dette resulterte i at kameraten min svimte av og ble liggendes mens den andre personen bare gikk rolig derifra. Senere på kvelden så møtte kameraten min den samme personen igjen og denne gangen ble han truet med slåsshansker og nun-chako (vet ikke åssen man skriver det). Pluss at han hadde fått med seg endel andre kamerater. Det som skjedde da var helt sykt, sentrum ble tømt for mennesker på få minutter, tror det kan ha vert minst 1000 mennesker ute den kvelden, og samtlige springer etter 9 innvandrere som bar på våpen. Det resulterte ikke i noe alvorlig men det beviser at nok er nok.

En annen ting ifra samme plassen, på min arbeidsplass så hadde jeg en formann fra sør europa, en meget hyggelig mann (trodde jeg), han ble etterhvert sykmeldt og uføretrygdet på grunn av ryggen, merkelig når man så samme personen på treningssenteret løfte vanvittige vekter. Men men, denne personen hadde 2 biler i 4-500.000 kr klassen og hans bror som var arbeidsledig hadde en bil til en 6-700.000 kroner, de hadde også begge to ganske store hus. Mange lurte selvfølgelig på hvordan de fikk til dette, det skulle komme på det rene senere. Etter et og et halvt års tid viste det seg at disse to var head of operations på heroin import til fylket, denne heroinen kom fra gjenger i Oslo.

Jeg har gått på skole med mennesker fra Sri Lanka, Chile, Pakistan osv og har aldri hatt noe imot disse. Faktisk så kan jeg dra opp et litt eksremt eksempel til på hvordan den Norske innvandrer politikken slår feil. Mitt første år på videregående, så kom jeg i klasse med en ifra Sri Lanka, meget hyggelig person som kunne norsk og var meget flink (elektro) jeg satt sammen med ham og lærte ham å kjenne ganske godt. Han sa til meg at han syns norge var urettferdig, spurte hvorfor og han svarte følgende. Jo jeg kom til norge for 2 år siden, begynte på folkehøgskole og gikk på det i 2 år, lærte meg norsk og flyttet til denne byen fordi her bodde noen kamerater fra Sri Lanka. Da jeg kom hit ble jeg ikke tilbydt noen form for hjelp eller bistand og jeg måtte slite for å få meg en liten hybel. Jeg merket også det at mine kamerater som alle hadde bodd her i 4 år ikke kunne norsk foruten enkelt ord alle sammen kjørte rundt i biler og hadde fine leiligheter, jeg var på sosial kontoret og prøvde å få hjelp til å kunne greie noen år på videregående men dette var vanskelig.

Det skal legges til at han fullførte videregående ved hjelp av et lite stipend og en kveldsjobb på ISS, det skal også legges til at han fullførte fagskolen med topp karakterer (en av de beste elevene de siste 20 årene) det skal også legges til at han nå har en meget bra jobb og er en meget bra ressurs for Norge. Det skal også legges til at kameratene hans flyttet til oslo og jeg vet ikke hva de driver med nå.

Det jeg mener er at å skille mennesker på hudfarge i norge blir for teit, det finnes kriminelle på begge sider. Men det som er klart er at de siste 10 årene har kriminaliteten eksplodert og den har blitt meget mye mer ekstrem. At dette på mange måter skyldes dårlig kontroll ved grensa er jeg ikke i tvil om, at det skyldes dårlig integrasjons politikk er jeg ikke i tvil om, at det skyldes en meget dårlig politikk på utsendelse og straff av kriminelle er jeg ikke i tvil om.

At man stempler noen for å være rasist bare fordi disse menneskene sier fra om at landet har utviklet seg i feil retning og at de gjerne vil rette opp i dette blir feil, ja om noen går ut med klare rasistiske meninger om at den hvite rase er overlegen osv så skal det slåes ned på. Men at nordmenn reagerer på at det i noen innvandrer miljø er så ekstremt at man knapt kan gå ut i sin egen hovedstad så syns jeg at de som reagerer på det og sier at disse er rasister er mer rasister mot sin egen "rase" enn de er anti rasister.

Jeg sier bare at man kan ikke skylde på noen av partene man må skylde på myndighetene og politikerene, det er disse som sitter med ansvaret og det er disse som sitter med mulighetene til å rydde opp. Det er jo klart at kriminelle innvandrere ser på norge som et fri land, de får jo knapt straff, de kan holde på med kriminaliteten i lang tid uforstyrret, vi har en altfor snill utsendings politikk på kriminelle osv.

Som sagt så rammer dette lovlige immigranter like mye som det rammer nordmenn, jeg er sikker på at begge parter ønsker å bli kvitt disse elementene.

Lenke til kommentar
Det kom ikke som noen overraskelse på meg at kidnapperne av Fabian Bengtson (siba arving) trolig er utlendinger. kilde. De tillhører sikkert en terroristreligion også

Terroristreligion???? :dontgetit:

Er det et nytt ord?

I så fall tenker du vel på kristendom, for det er vel INGEN religion som har stått bak mer krig, vold og terror, enn den! :whistle:

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...