Gå til innhold

"Raseoppgjør" i Arendal

Anbefalte innlegg

for guess what, de er norske.

Nei, de er norsk-asiatiske. Å være nordmann går ikke på psyken, kulturen, eller hva som står på papiret, det ligger i blodet.

Nei, feil, det ligger i geografien. Hvis hele din slekt 1000 generasjoner tilbake stammer fra dette geografiske området som vi kaller Norge, og kun fra dette området og ikke har blandet seg genetisk med folk som tilhører andre geografiske områder i mellomtiden, da er du 100% "nordmann".

Dvs. du er ikke 100% "nordmann", ikke jeg heller. Sjansen for at det finnes noen som er 100% "nordmann" er like stor som å få en komet i hodet mens du sitter på hodet og spiser på McDonalds på en Søndag natt.

Derfor, i dag, som et nest-beste mulige alternativ (siden alternativ 1 er en umulighet) er det som gjør en person til f.eks "en nordmann", nettopp de tingene: kulturen, psyken, tilhørighetsfølelsen, og hva som står på papiret.

100% nordmann er det ikke mange som er, men jeg betegner de med norsk slekt som norske. I og med at min far, farfar, oldefar, mor, mormor, oldemor er norske, så har jeg norskt blod. Om det er vitenskapelig korrekt er en annen ting, men det er slik jeg definerer en nordmann.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel karma da tror jeg du skal gå å fortelle mine 2 respektive onkler som begge på hver sin side av foreldrene mine har jobbet seg tilbake til ca 1300 tallet på den ene siden (min mors) og ca 1200 tallet på min fars side og fortelle dem at de tar feil.

Dessuten så går det ikke på 100 generasjoner det går på at slekten hovedsakelig er nordmenn noen hundre år tilbake. Nok til at slekten har en norsk historie, en norsk bakgrunn.

Jeg tror du må sjekke opp litt mer nøye angående den teorien ang hvor "rene" mange nordmenn er karma . For jeg vet med ganske stor nøyaktighet at jeg og faktisk mine barn har meget lite om noe gener fra andre nasjonaliteter. Dette fordi moren til mine barn sin slekt kan også spores tilbake i meget lang tid med meget høy nøyaktighet.

Min forlovedes slekt er per idag faktisk ikke spredd mer enn i sogn og fjordane, dvs enkelte utskudd finnes men de fleste bor på der de vokste opp og det gjelder like mye tilbake i tid. Det eneste tilfellet av utenlandsk blod de har i den slekta er kusinene og fetterne til forloveden min og dette på grunn av at demmes mor er asiatisk.

Karma, du skal ikke lenger enn til island for å finne "ekte" nordmenn, de finnes der så hvorfor skal de ikke kunne finnes i Norge? Selv om norge ligger mer "sentralt" til så betyr ikke dette at alle norske slekter har en generasjon som har reist utenlands for å få seg mus.

Men dette er off topic.

Endret av ChrchBrnr
Lenke til kommentar
Dessuten så går det ikke på 100 generasjoner det går på at slekten hovedsakelig er nordmenn noen hundre år tilbake. Nok til at slekten har en norsk historie, en norsk bakgrunn.

Jeg snakket ikke om slekten, jeg snakket om individet. En som er født i Norge og oppdratt i den norske kulturen, snakker det norske språk, identifiserer seg med norsk væremåte, den er norsk. Og det helt irrelevant av "blodsbånd" til vikingene. Om du kan spore familien din tilbake til 1300-tallet i Norge, så gjør ikke det _deg_ mer norsk enn andre som er født og oppvokst her i Norge.

Lenke til kommentar

Jeg snakket ikke om slekten, jeg snakket om individet. En som er født i Norge og oppdratt i den norske kulturen, snakker det norske språk, identifiserer seg med norsk væremåte, den er norsk. Og det helt irrelevant av "blodsbånd" til vikingene. Om du kan spore familien din tilbake til 1300-tallet i Norge, så gjør ikke det _deg_ mer norsk enn andre som er født og oppvokst her i Norge.

Det gjør det vel, jeg er etnisk norsk det er ikke en som er født av nylig invandrede folk.

Du kan ikke komme her å si at bare man er født i norge så er man etnisk norsk da må du gå å studere betydningen av etnisk litt.

Jeg er mer norsk enn innvandrere som ikke har bodd i norge i noen generasjoner, fordi jeg er etnisk norsk og det gjelder mange fler enn meg.

Blodsbånd til vikingene snakket jeg om kun fordi det er noe jeg er stolt av. Les mine tidligere innlegg ang meninger om dette temaet.

Og jeg har allerede sagt at så lenge man har norsk statsborgerskap kan man kalle seg nordmann og norsk, men etnisk norsk er noe annet.

Herregud så mange ganger jeg repeterte ordet etnisk i denne posten :p

Lenke til kommentar

Hvorfor er du så stolt av å være i slekt med noen barbariske "huleboere"? :p Jeg går ut i fra at det ikke er slik du mener det, men det er lett å tolke det som om du synes at det å være etnisk norsk er bedre enn å ikke være hundre prosent etnisk norsk. Det skaper relasjoner til noe vi har hørt "andre" si mange ganger. At den "ariske" rasen er den beste. Som sagt, det var sikkert ikke slik du mente det - jeg setter det bare på spissen. Jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal skille mellom norsk, afrikansk eller asiatisk.

Du nevner etnisk norsk mange ganger, og understreker at det er det du prater om, men samtidig så sier du at du er mer norsk enn innvandrere som ikke har bodd i Norge i flere generasjoner. Her må du skille mellom de to ulike begrepene.

Lenke til kommentar
Hvorfor er du så stolt av å være i slekt med noen barbariske "huleboere"? :p Jeg går ut i fra at det ikke er slik du mener det, men det er lett å tolke det som om du synes at det å være etnisk norsk er bedre enn å ikke være hundre prosent etnisk norsk. Det skaper relasjoner til noe vi har hørt "andre" si mange ganger. At den "ariske" rasen er den beste. Som sagt, det var sikkert ikke slik du mente det - jeg setter det bare på spissen. Jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal skille mellom norsk, afrikansk eller asiatisk.

Du nevner etnisk norsk mange ganger, og understreker at det er det du prater om, men samtidig så sier du at du er mer norsk enn innvandrere som ikke har bodd i Norge i flere generasjoner. Her må du skille mellom de to ulike begrepene.

Skille mellom de to begrepene er jo det jeg gjør. Jeg sier jeg er "mer" norsk i den sammenheng at min slekt har bodd her siden gudene vet og at de har vært med på å forme landet. Det har ikke en asiat/afrikaner/inder som nylig er innvandret. Jeg blir nesten provosert av innlegget ditt som hentyder at ALLE er like mye nordmenn. for dette er bullsh*t, om jeg hadde flyttet til afrika med familien min og fått et nytt barn der nede ville ingen av dem sett på det barnet som etnisk afrikaner og det ville heller ingen vestlige ha gjort. Med andre ord mitt barn ville aldri kunne blitt en "ekte" afrikaner. Samme gjelder andre veien. Nå må dere skjerpe dere litt med denne love/peace alle skal elske alle tingen.

Jeg tenket ikke på den rene ariske rase og dette har jeg påpekt ved fler annledninger så det var meget unødvendig av deg å i det hele tatt ta det opp som tema. Jeg antar at du mener jeg er rasist eller nazist men det var vel ikke sånn du mente det :roll:

Når det gjelder "barbariske huleboere" så burde du tydeligvis studere norsk historie og verdens historien litt mer nøye før du uttaler deg :hrm:

Hvorfor man skiller mellom asiatisk/europeisk/afrikansk er vel ganske innlysende, vi er forskjellige på meget mange måter og hold, hva er det med folk og globalisering idag? alle er like? hva pokker det høres jo ut som alle SKAL være like, en sånn kommunistisk tanke gjør meg kvalm. Det som gjør oss forskjellige er jo det som gjør oss unike og som gjør at ting er spennende. Ta asiater og demmes historie/kultur/levesett og ikke minst omgivelser, dette har skapt et menneske med helt annen tankegang og helt andre atributter enn det for eksempel afrikanerne har, hvem har sagt at det er negativt? Hvorfor skal vi slette alt dette og si at alle er like når vi ikke er det?

Alle er like mye verdt ja, men vi er ikke like.

Vi skal skape et land der etniske nordmenn er nordmenn og nye landsmenn kan bli nordmenn (med statsborgerskap) og der vi faktisk kan respektere at det finnes noe som heter etniske nordmenn som faktisk har slektshistorie som bygger landet! sletter vi dette sletter vi vår egen identitet.

edit: hater å bruke ordet rene i denne sammenhengen men i mangel av andre bedre ord bruker jeg det nå:

"Rene" Nordmenn har blitt til det dem er idag både fysisk og psykisk sett fordi vi har bodd i dette landet siden det kom mennesker hit, vi er fysisk ulike afrikanere på grunn av dette og vi tenker annerledes og oppfører oss annerledes på grunn av dette, det er ikke noe som kan forandre dette uansett hvor mange innvandrere det måtte komme til landet. Så lenge det finnes "rene" nordmenn i norge vil disse i mitt syn være "mer" norske enn innvandrere! Og ja vi har faktisk forskjellige gener også, dette på grunn av tidligere sykdommer som pest også videre. Er det noen som nekter for dette kan dere bare sjekke det opp. Ca. 20% av islendingene er immune mot svartedøden, prosentdelen er endel lavere i norge men folketallet er høyere så det sier seg selv. Sier ikke at genene er i fordel den ene eller den andre veien og sier heller ikke at nordmenn er bedre enn andre, sier bare at vi er forskjellige.

Skal prøve å ta opp igjen tråden her nå

Vi har noe som heter kvoteflyktninger, disse er bestemt og godkjent av FN, dette er mennesker uten midler til noe som helt, disse har ingen mulighet til å greie seg selv og er meget avhengig av hjelp og støtte. Er ikke en tall wizard så kan ikke ramse opp hvor mange % som er av denne status. Disse flyktningene trenger så masse ressurser og skal selvfølgelig få det!

Asylsøkere, dette er mennesker som kommer til norge på eget initiativ og ved hjelp av egne ressurser, dette kan være alt fra velstående mennesker som ikke har opplevd en dag med sult, eller noe som helst fare i det hele tatt. Det er her problemene ligger, og det er her vi burde bli strengere til vi greier å luke ut problemene før de kommer ut i samfunnet.

Innvandrer, dette er mennesker som kommer til landet på grunn av jobb, familie gjennforening, giftemål osv.

Er ikke sikker på om det er fler kategorier eller om jeg har 100% rett i de kategoriene, ikke flame meg om jeg tar en smule feil. Men mitt poeng er at det er i gruppen asylsøkere de store utfordringene ligger, sier ikke at de to andre gruppene er 100% fri for kriminelle. Og det er også på grunn av gruppen asylsøkere at mange mennesker (les nordmenn) er forbannet, redde, oppgitt. Det er denne gruppen som skaper spenninger mellom ledda rett og slett fordi vi ikke har kapasitet til å takle denne meget store gruppen på en skikkelig måte.

Så ser jeg at mange vil ta inn enda fler mennesker, ser dere ikke at dette vil skape et enda større gap og lage enda større konflikter?

Endret av ChrchBrnr
Lenke til kommentar

Identitet trenger ikke komme fra gener. Du vil kanskje finne deg en fullblods norsk jente, slik at det etniske norske ikke forsvinner ut av familien din?

Så du mener at det er feil at vikingene plyndret, drepte og voldtok?

Jeg ser ikke noe galt i alle mennesker skal bli sett på som like. I dag er verden liten, og afrikanere kan gifte seg med engelskmenn, spanske kan gifte seg med asiater. Selvfølgelig er det mye historie hver person kan være stolt av, men hva har det med gener å gjøre?

Og nei, jeg mener ikke at du er rasist eller nazist, men jeg sier at mye av det du sier kan skape relasjoner til slikt.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Identitet trenger ikke komme fra gener. Du vil kanskje finne deg en fullblods norsk jente, slik at det etniske norske ikke forsvinner ut av familien din?

Så du mener at det er feil at vikingene plyndret, drepte og voldtok?

Jeg ser ikke noe galt i alle mennesker skal bli sett på som like. I dag er verden liten, og afrikanere kan gifte seg med engelskmenn, spanske kan gifte seg med asiater. Selvfølgelig er det mye historie hver person kan være stolt av, men hva har det med gener å gjøre?

Identitenen min kommer ifra gener like mye som din

Jeg har en norsk fullblods jente og har norske fullblods barn

Vikingene var et stolt folk og det merket resten av europa, men ikke kom her og si at noen folk har en IKKE blodig fortid! Om du er nordmann burde du vite at det er mer med vikingene enn det de kristne prøver å få oss til å tro!!

Det har meget mye med gener å gjøre, rett og slett fordi genene er forskjellig ut ifra hva forfedrene våre har opplevd av miljø (tenker da på temperaturer osv) og sykdommer osv. Vis vi blander for masse kan mange av disse egenskapene bli nullet ut og vi har bare en lik suppe igjen, dette vil gjøre menneskerasen svakere i mitt syn. Mener ikke at dette ikke skal finne sted (altså mix av "raser), men mener også samtidig at det er viktig at noen ikke gjør det.

Les og da mener jeg les og prøv å forstå det jeg sier, ser ut som om du prøver å sette alt i en sånn rasist ikke rasist bås og ikke tenker på noe annet her.

Og nei, jeg mener ikke at du er rasist eller nazist, men jeg sier at mye av det du sier kan skape relasjoner til slikt.

Vel enda jeg har påpekt det gang på gang og det faktumet at jeg åpnet mitt første innlegg i denne tråden med at JEG ER IKKE RASIST er ikke nok? Det er dette som er litt av problemet her i norge idag, antirasistene er så ekstreme at de ikke tolerer at Nordmenn er stolte av sin fortid og sine egne, akkurat på lik linje som asiater er stolte av sitt opphav, akkurat som romere er stolte av sitt, akkurat som indianerne er stolte av sitt. Her i norge i dag så skal man helst mislike sine egne for å ikke tråkke innvandrere for mye på tærne, man skal helst ikke nevne nordmenn i en positiv sammenheng for da er man rasist eller som du så fint sier skaper relasjoner til rasisme. Hva pokker har genfakta og vikingene med rasisme å gjøre? Hva pokker har landsfølelse og stolthet med rasisme og gjøre så lenge det ikke blir satt i sammenheng med nazistiske og rasistiske meninger?

Endret av ChrchBrnr
Lenke til kommentar

Denne suppen du prater om.. jeg tror du bør tenke litt over hvor mye innavl det faktisk har vært i norske bygder tidligere.

Landsfølelse og stolthet kan man ha på tross av at man ikke har forfedre med "100% rent norsk blod".

Jeg kommer bare ikke over at du mener at man må opprettholde en ren norsk "rase"..

Lenke til kommentar
Denne suppen du prater om.. jeg tror du bør tenke litt over hvor mye innavl det faktisk har vært i norske bygder tidligere.

Landsfølelse og stolthet kan man ha på tross av at man ikke har forfedre med "100% rent norsk blod".

Jeg kommer bare ikke over at du mener at man må opprettholde en ren norsk "rase"..

Vel innavl utrydder seg selv, naturens gang.

Ja har ikke sagt noe annet enn at man kan ha landsfølelse og stolthet om man har forfedre men annet enn norsk blod. Les hva jeg skriver i helhet og ikke trekk ut småting som jeg allerede har svart på tidligere.

Selvfølgelig må man opprettholde det unike med de forskjellige rasene, mener du at alle skal bli like? menneskerasen skal bli en slags hybrid? med alle mangler det vil føre med seg og ikke snakk om alle farer det vil kunne føre med seg?

Du må nok gå litt tilbake i deg selv og tenke deg littegranne om, eller kanskje finne ut litt om hva gener er for noe, er langt fra noen ekspert selv men skjønner da i det minste prinsippet.

Alle folkeslag er unike på sin egen måte, dette ser vi igjen i for eksempel sport hver eneste dag, vi ser det igjen i kulturer, levesett, holdninger også videre, dette må opprettholdes for det er vår arv og vår identitet. Det som er i ferd med å skje i verden idag er at alle skal bli like, alle skal gå i diesel bukser, alle skal snakke samme språk, alle skal spise samme mat dette er feil og farlig.

Mange av dem som blir kalt rasister er ikke rasister men de er bekymret for sitt eget folk og sitt eget land, dette med god rett. Man ser at den tildels ukontrollerte innvandringen på 90tallet har skapt et samfunn ingen er tjent med, hverken lovlydige innvandrere eller nordmenn. Det at vi skal ta alle sammen likt på godt og vondt gjør saken enda værre, la nordmenn være nordmenn, la innvandrere ha den bakgrunnen dem har så lenge de inbefatter seg med Norsk Lov, om de ikke er villige til det (tenker da på tvangsekteskap, konemishandling osv) så får de reise tilbake. Norge kan ikke bli et friland for alt og alle, de som ikke skjønner dette har ingen landsfølelse vil jeg påstå.

Man kan ta eksempler fra mange andre land der stor innblanding av mange kulturer som regel går til he*ve*e, dette skal ikke skje her i norge og skal man ungå det så må man få folk til å godta og forstå forskjellene og ikke prøve å sidestille og likegjøre alt mulig. Vi er ikke like og kommer ikke til å bli like afrikanere/indere/tyrkere/spanjoler/asiater vi har alltid vært forskjellige og det kommer til å fortsette. Det betyr ikke at vi ikke kan bo i samme land fordi om men de som kommer til et land for å jobbe og bo der må også følge dette landets lover og regler selv om dette strider mot demmes egen religiøse overbevisning eller kultur. De tingene som strider mot norsk lov er noe de gir slipp på automatisk da de kommer over grensa.

Man skal ikke godta at afrikanere voldtar og mishandler kvinner bare fordi dem har hatt det sånn der nede, man skal ikke godta at muslimer tvangsgifter døtrene sine og til dels (selger) dem for sitt eget beste, man skal ikke godta æresdrap, man skal ikke godta egne kulturelle samfunn som går på tvers av det norske med holdninger og handlinger som ikke er godtatt ifølge norsk lov.

Når det gjelder mine meninger om innvandrere og demmes status som nordmenn viser jeg til tidligere innlegg. Vil bare igjen si at uansett hva anti rasister sier så finnes det "ekte" nordmenn og de har ingenting å skamme seg over selv om anti rasistene prøver å si noe annet. Jeg er også stolt av å være en av dem.

Viser nå sterkt til mine tidligere poster angående stolthet og nasjonalitet, slik at det siste jeg skrev over ikke blir misforstått.

edit: jeg har da ikke sagt at ingen burde få barn med folk fra en annen kultur. Alt jeg har sagt at vi må opprettholde ulikhetene og mangfoldet. Jeg har sagt at det er positivt at ikke alle reiser til thailand, brasil, cuba, afrika, russland for å få seg dame. Det er positivt at noen gjør det, det er positivt at noen lar vær.

Endret av ChrchBrnr
Lenke til kommentar
Selvfølgelig må man opprettholde det unike med de forskjellige rasene, mener du at alle skal bli like? menneskerasen skal bli en slags hybrid? med alle mangler det vil føre med seg og ikke snakk om alle farer det vil kunne føre med seg?

Jeg må lese dette er par ganger før jeg helt får med meg hva som faktisk står.. Jeg går ut i fra du ikke har noen doktorgrad innen biologi, raseteorier og lignende er for lengst forkastet, og dine tanker om å bevare rasens renhet minner meg om noe annet jeg har lest:

Blood mixture and the resultant drop in the racial level is the sole cause of the dying out of old cultures; for men do not perish as a result of lost wars, but by the loss of that force of resistance which is contained only in pure blood.

Men la det sitatet ligger for et øyeblikk, det var kun en lite provokasjon fra min side.

Det jeg virkelig lurer på, er hva du mener med "alle mangler det vil føre med seg" ? Hva slags forskning har du som underbygger disse påstandene? Burde mellomraselige ekteskap være forbudt, ikke for å bevare den norske rasen, men for å bevare alle raser? Er blandingsraser dårligere en "rene raser"? Burde da innvandrere i Norge kun gifte seg med innvandrere fra samme "rase"? Ut i fra det du skriver så kan jeg ikke helt tolke det til noe annet enn at du i utgangspunktet er i mot at man skal blande alle raser, og ettersom du funderer det i en slags vitenskap er jeg interessert i å se hvilken forskning du har som underbygger dette synet.

Lenke til kommentar
Det jeg virkelig lurer på, er hva du mener med "alle mangler det vil føre med seg" ? Hva slags forskning har du som underbygger disse påstandene? Burde mellomraselige ekteskap være forbudt, ikke for å bevare den norske rasen, men for å bevare alle raser? Er blandingsraser dårligere en "rene raser"? Burde da innvandrere i Norge kun gifte seg med innvandrere fra samme "rase"? Ut i fra det du skriver så kan jeg ikke helt tolke det til noe annet enn at du i utgangspunktet er i mot at man skal blande alle raser, og ettersom du funderer det i en slags vitenskap er jeg interessert i å se hvilken forskning du har som underbygger dette synet.

Vel, om du betviler mine påstander så lurer jeg fælt på hvorfor amerikanske og andre lands geneksperter er på island og gjør de dem kan for å sikre seg genene til islendingene. Les litt om den saken der så skjønner du litt mer. Jeg snakker om genmutasjoner som har skjedd i norge på grunn av sykdommer også videre, jeg snakker om at vis alle hvite hadde giftet seg og fått barn med fargede så ville de hvite forsvunnet og vi hadde mistet noe av mangfoldet og til slutt ville hele menneskerasen vært en hybrid som hadde manglet mange av disse positive genmustasjonene som ligger i den enkelte rase. Dette fordi det kreves 2 mennesker med samme genmutasjon for å skape et nytt menneske med samme mutasjonen.

Kanskje en hybrid rase vil være perfekt men den vil mangle særpreget til de enkelte. Om det kom en sykdom som tidligere kanskje ville rammet kun en liten del av befolkningen så ville denne ta livet av de fleste. Dette er spekulasjoner men man ser det igjen i dyreriket idag da ting har blitt avlet opp og mixet på samme måte. Jeg sier ikke at mulatter er mindre verdt eller ikke skulle forekomme, jeg sier bare at et mangfold må opprettholdes.

Lenke til kommentar

mhm, alle normenn ligger med utlendinger så fort de får sjansen. Derfor kommer vi til å dø ut. Åneeei!

Vi kommer til å dø av global oppvarming lenge før den "hvite rase" er utryddet, og til den tid har vi alle fortjent å dø

Lenke til kommentar

Barbariske huleboere?

Jeg vil si det er rimelig frekt og kunnskapsløst av deg å påstå at vikingene bare var noen barbariske huleboere

Vikingene var ikke i nærheten av grusomhetene utført av muslimer og kristne i det samme tidrommet. Vikingene var så mye mer enn røvære, de var handelsmenn, kunstnere i verdensklasse, sjøfarere i verdensklassen og mennesker som verdsatte frihet og demokrati. De hadde en toleranse ovenfor andre religioner som nesten ingen folkeslag på den tiden kunne hamle opp med. De hadde en kultur der kvinner ble æret og høyt verdsatt. Voldtektshistoriene kommer fra arabere og kristne som ønsket å dra vikingene ned i søla for å dekke over sin egen barbariske og morderiske kultur. Hvis du kaller vikingene primitive så får du ta deg en tur på oldsakssamlingen og vikingskipsmuseet samt lese bøker om emnet.

Kitikk kan du heller rette mot den mørke perioden som kom etterpå, med heksebrenning, tortur, religionsforfølging, folkemord, null ytringsfrihet og lav respekt for andre kulturer, skikker og religioner. Du kan også rette den mot den muslimske kultur på samme tid og ikke minst den som eksisterer i de fleste muslimske land i dag som kan sammelignes med 1300- tallets Europa.

Lenke til kommentar

Å være stolt av å være etnisk norsk, svensk, arabisk osv er ikke noe annet enn en illusjon. Eneste det sier er at ens forfedre aldri flyttet utenlands eller klarte/ville få seg en utenlandsk dame/mann. Er ingenting å være stolt av.

Skal man være stolt av noe, så er det hva våre forfedre gjorde for å skape det samfunnet vi lever i idag. Jeg er stolt av å være endel av dagens Norge og å kunne gjøre det jeg kan for å bidra.

Jeg har tilogmed litt svensk i blodet mitt, ettersom min svenske farmor tok seg av en såret soldat under 2.verdenskrig som da var min farfar. Noe som også får meg til å tenke på at Norge idag ikke ville vært det det er uten hjelp fra andre.

Vi er alle mennesker og hvis vi trenger en kunstig stolthet på bakgrunn av får farge, familiehistorie osv så syntes jeg det er litt trist. Finn noe virkelig man kan være stolt av. Ser ikke poenget i å være stolt av en tilfeldighet.

Lenke til kommentar

Vikingene var ikke de englebarna som nasjonalistene påstår, og de var heller ikke de barbariske dyrene som kristendommen har påstått gjennom mange år.

Tydelig at den vanvittige romantiseringen av vikingene under 1800-tallet har "funket". Mange myter ute og går :roll:

Lenke til kommentar
[Red. anm.: Sett inn FUD uten grunnlag i biologien eller samfunnsvitenskapen her]

Seriøst, ALT du sier er motivert av din personlige ideologi og mening. Selv om vi alle har rett til å ha våre egne meninger, kan du ikke bruke dem som et argument i en diskusjon. Meninger/ideologi som ikke har sitt utspring i vitenskapelige fakta (her biologi, spesielt geneologi og evolusjonsteori) er poengløse i en diskusjon.

Eksempel: Du snakker om at dersom vi alle blandes, vil de gode egenskapene "nulles ut", og en suppe vil forbli. Dette er bare TOTALT feil. I ALLE tilfeller vil en populasjon fremvise bedre totalegenskaper dersom den er:

a) stor

og/eller

b) genetisk variert.

Hvis a og b er oppfyllt, slik en god blanding av folkegrupper fra verden over medfører, vil menneskeheten mye bedre kunne motstå evolusjonsmessig motgang, genetiske sykdommer, osv.

Du ser ut til å bekymre deg for en blanding/utvisking av dagens distinkte fenotyper, men dette fører bare til en langt bedre variasjon av genotyper, og en generelt sett sunnere og mer motstandsdyktig populasjon. Merk: Siden mennesket er blitt såpass globalt, ser jeg her på hele menneskeheten som både populasjon, samfunn og art.

Den største trusselen mot menneskets genutvalg er, hvis jeg har forstått det riktig, det faktum at vi leger våre syke, slik at dårlige gener ikke går til grunne. Dette er likevel selvfølgelig ikke noe jeg bestrider at vi bør gjøre, men jeg bare nevner det.

Kan noen med utdannelse innen biologi komme med innspill til det jeg har sagt her? Kan ikke si 3BI er så mye å basere seg på, men uansett er det mer informert enn det posten jeg siterer ser ut til å være.

Lenke til kommentar

Kun 3BI å skryte av her og... men du har helt rett. Kirkebrennern pøser ut med faktafeil, som f.eks at 20% av Islands befolkning er immune mot pest pga. Svartedauden. Hvordan kan det stemme når Svartedauden aldri kom til Island? Det er i sør-Europa at mange er immune mot pest og har en viss resistens mot HIV-smitte pga. Svartedauden...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...