White Fox Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) hei Sitter å innstallerer Slackware 10 her, men hvordan får jeg lagt inn de riktige modulene/kontrollerene til disken min? Jeg kommer ikke inn for å partisjonere disken, og jeg regner med at jeg mangler de rette modulene. Det er en COMPAQPC MAG3091LP SCSI Disk Device. Vet dette ble andre tråd, men den andre skled litt ut så håper jeg kan få mer hjelp her. Ellers takk til JBlack for hjelp. Endret 17. januar 2005 av White Fox Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Ingen som vet eller?? Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Hvilken kernel bruker du? Regner nesten med at du bruker default kernel på Slackware som er bare.i, den har bare SATA/ATA støtte. Prøv med en av SCSI kernelene. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Hvilken kernel bruker du? Regner nesten med at du bruker default kernel på Slackware som er bare.i, den har bare SATA/ATA støtte. Prøv med en av SCSI kernelene. Å ja.. Hvor finner jeg disse da? Ikke scsi støtte..det visste jeg ikke. Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Ligger på CD1 under kernels tror jeg, ellers så finner du dem på http://ftp.slackware.no Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Les her: http://www.slackware.com/install/bootdisk.php Ein vel vel kva for kjerne ein vil bruke under installasjonen av Slackware så vidt eg kan hugse. Om du har tenkt å oppgradere til 2.6-kjerne kan du likegodt gjere det med ein gong og kompilere inn støtte for SCSI, om du har kunnskapar nok til det Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Les her: http://www.slackware.com/install/bootdisk.php Ein vel vel kva for kjerne ein vil bruke under installasjonen av Slackware så vidt eg kan hugse. Om du har tenkt å oppgradere til 2.6-kjerne kan du likegodt gjere det med ein gong og kompilere inn støtte for SCSI, om du har kunnskapar nok til det Hmm... Nei.. det klarer jeg nok ikke hvis det er vanskelig. Kan ikke så veldig mye om dette her. Men hva skal jeg egentlig gjøre da. Kan jeg bruke de cd'ene jeg har eller hva? Noen andre distroer som har den riktige støtten da? Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) De ligger på CD1. Ligger også en readme i mappen til kernelene som det står hva de støtter. Når du har funnet ut hvilken du vil ha så kopierer du bzImage filen fra en av SCSI mappene til /boot. Så redigerer du /etc/lilo.conf og erstatter /vmlinuz med /boot/bzImage. EDIT: Enkleste løsning for deg er nok å installere Slackware på nytt og velg kernel under oppstarten (tror det var F3 man skulle trykke). Ikke ta dette personlig, men tror du virkelig at Slackware er distroen for deg? Det er alt for mange nybegynnere som vil prøve Slackware og det ender vanligvis med at personen ikke får det til og installerer SuSE/FC/Mandrake. Slackware er noe man går over til hvis man vil ha full kontroll. Endret 17. januar 2005 av olear Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 De ligger på CD1. Ligger også en readme i mappen til kernelene som det står hva de støtter. Når du har funnet ut hvilken du vil ha så kopierer du bzImage filen fra en av SCSI mappene til /boot. Så redigerer du /etc/lilo.conf og erstatter /vmlinuz med /boot/bzImage. EDIT: Enkleste løsning for deg er nok å installere Slackware på nytt og velg kernel under oppstarten (tror det var F3 man skulle trykke). Ok... Men hvilken kernel skal jeg velge? Det skal også sies at jeg ikke har innstallert slackware enda. Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Det vet jeg ikke, du får en liste over kerneler når du trykker F3 eller F2. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Det vet jeg ikke, du får en liste over kerneler når du trykker F3 eller F2. Ja.. den samme listen som her. Må vel gå for adaptec.s eller... Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Du får bare prøve deg fram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå