Exolic Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Hei! Jeg har et Abit HK som jeg skulle flashe biosen på.. Så av en eller annen grunn så klarte jeg å velge en gammel bios... Som jeg måtte bruke et annet program for å flashe med... Så da blei det krøll... Så når jeg starter opp maskinen nå så kommer det bare bootlock greier... Og jeg får beskjed om å sette i en systemdisk. Så jeg har lagd en oppstartsdiskett med bios filer på... Men når jeg putter i disketten så får jeg bare beskjed om at det er en i/o error... Har prøvd med flere disketter og flere diskettstasjoner.. Er det noe feil på hovedkortet da? er det noe annet jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Exolic Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 ingen som kan hjelpe meg? Trenger desperat noen forslag her! Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Høres ut som flashingen ikke gikk helt bra. Kan være at diskettkontrolleren ikke kommuniserer helt med kortet. Prøv å boote fra CD hvis det går. Win98-CDen er fin til dette, siden du kan laste DOS fra den. Brenn BIOSen på en RW-CD, slik at du ikke kaster bort en hel CD på bare noen hundre kB. Lenke til kommentar
Exolic Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Nei det går ikke å boote fra cd.. Den laster ikke inn cd driveren eller noe annet i det hele tatt... Det eneste som kommer opp når jeg trykker på power knappen er. "Bootblock award bios v1. Please insert system disk a:" Eller no sånt.. Den loader ik vanlig bios i det hele tatt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå