Gå til innhold

2.stk 6600GT 128MB GLH


Rayl

Anbefalte innlegg

Jeg har selv eid både 6800GT og 6800Ultra. De suger, lager for mye varme og støyer sinnsykt. Har x800xt pe nå og det yter faktisk bedre out of box enn jeg klarte å tyne ut av mitt 6800ultra når jeg klokket det til 470/1230. Faktisk yter x800xt pe ~1000 3dmark05 mer enn gf6800ultra både i box-klokk og når det er overklokket...

 

Så, det er ikke særlig lurt å kjøpe nVidia, med mindre du har tenkt å kjøpe 2 stk 6800GT eller 6800Ultra... Som i seg selv ikke er særlig lurt, siden de trekker 110W hver i varme. I tillegg er x800-serien billigere enn gf6800 også...

 

 

Og disse kortene dere snakker om er tilgjengelig... det tar bare 1-2 uker fra du bestiller til butikken får den inn og sender den til deg. Det er bare at de har så stort salg at dem får aldri inn kortene lenge nok til å ha de på lager :|

 

Så bare bestill du, jeg tror aldri det blir "status: på lager" på disse kortene, men du får de ganske kjappt allikevel...

Ikke helt enig med deg. Har også hatt det meste av kort som er på markedet, å jeg synes at ett 6800Ultra var bedre å spille med enn det X800XTPe var. Kjørte foresten 6800Ultra på 475/1300, å X800XTPe på 666/1250. I 3DMark så er ATi bedre ja, ikke tvil om det, men er 3DMark alt? Skal ikke tvinge folk til noe som helst, ville bare si min mening. De som liker bedre ATi skal selvsagt få lov til det.

 

Over til litt mer topic:

 

Jeg har for tiden 2x6600GT i maskinen, å de har ikke strømkontakt på seg. Bare å putte de i å fyre opp. Kjører de selvsagt i SLI Mode.Personlig synes jeg ytelsen er litt dårligere enn både 6800Ultra jeg har hatt, å x800XTPe. Kjører disse to 6600GT på 550/1200. Goes Like Hell vet jeg ikke så mye om, men er det ikke bare en vanlig 6600GT på steroider da? Mitt 6800Ultra blir heldigvis sendt idag, så blir det nok ett til ved neste lønning :D

Kan du forklare hvorfor du syntes 6800 ultra kortet er bedre? "flyter spillet bedre"

eller er det grafikken som er bedre.

Er det mye mer støy fra 6800 ultra i forhold tl 6800gt eller x800xt

jeg har selv hatt et 6800 gt og syntes ikke det støyet noe serlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva bør du gjøre

 

GeForce 6600 GT har seilt opp som en stor favoritt for bruk i SLI-oppsett. Problemet er bare at ytelsen ikke blir helt som et GeForce 6800 Ultra. Det gjør derimot prisen. Når man i tillegg ikke får utnyttet SLI i så mange spill ser vi ingen grunn til å kjøpe to stykk GeForce 6600 GT-kort. Legg heller pengene i et GeForce 6800 Ultra.

 

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=13083 , av Rolf Wegner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...