Gå til innhold

Flimring på lcd skjerm

Kuffe

Anbefalte innlegg

Hei, fikk meg spiltter ny lcd til jul "samsung sync master 172x". Hitil har jeg vært kjempe fornøyd på alle mulige områder, intil i går når jeg skulle prøve å spille day of defeat, alle som har spilt det kjenner sikert igjen at det er ganske mye mørke områder i spillet, og det er her poenget mitt kommer: skjermen flimerer der det er mørkt. Det er utrolig merkbart og kan umulig være riktig. Jeg vet det er naturlig å ta det opp med butikken der den er kjøpt først, men den er kjøpt på lefdal og der er ikke akkuratt supporten noe særlig god. Derfor spørr jeg dere på forumet hvilke rettigheter jeg har med tanke på garanti og slike ting.

Mvh

Knut Fredrik

(har sendt mail til lefdal, men ikke fått svar)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, kan det være tearing du opplever? Finn settingsene til skjermkortet og velg at "Vertical Sync" *alltid* skal være påskrudd ;)

Trodde også at det var feilen , men det er ikke forbedring med Vertical Sync.

hvis dette hadde vært vertical sync, ville det vel ikke bare skjedde der det var mørkt ;)

Takker for raskt svar

Knut Fredrik

Lenke til kommentar

tviler på det... er sånn på alle LCD skjermer jeg har testa, inklusiv min egen. Alle på skolen og her flimmrer ved mørke områder, se på sider som test1 på det mørkegrønne området, likeså på test2 på den mørkegrønne fargen. Ser du nærme ser du at det er "snøstorm" som på tven når det ikke er kanaler der bare at det er i den fargen som bakgrunnen så det er ikke så tydelig, men man ser det.

Dette har forøvrig ingen ting med tearing å gjøre og jeg og fler har også skrevet om dette i den store nec1770nx tråden lenger oppe. Men det er som sagt ikke bare tilfelle på denne skjermen, alle dell LCD skjermene på skolen er akkurat like.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...