Marti Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg har et lite problem i Visual Basic 6.0 Learning Edition; Når jeg legger til koden; Private Sub testButton_Click() testSocket.LocalPort = 500 testSocket.Listen End Sub som skal lytte til port 500 og lager EXE fila så får jeg ingen error opp eller noe lignende. Når jeg kjører exe fila skjer det ingenting bortsett fra at det kommer et tomt vindu opp. Det blir heller ingen kobling til port 500. Håper dere kan hjelpe meg for jeg vet ikke om det er noe jeg gjør feil eller om koden er feil. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Jeg regner med at du har lagt til knappen i design-vinduet. Eller..? Edit: Ja, commandknappen. Endret 17. januar 2005 av Jonas Lenke til kommentar
Marti Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Lagt til command knappen mener du? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Lagt til command knappen mener du? Og kalt den for testButton, slik at den peker til den riktige prosedyren. Men jeg anser det for tvilsomt at problemet ligger i dette; mer sannsynlig finner du den i OCX-filen MSWINSCK.OCX. Trykk på linken og følg instruksjonene. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg hadde ikke pekt command knappen riktig vei så det problemet er løst, men et nytt problem som jeg ikke får fikset; Det er en error med linja; testSocket.LocalPort = 500 Jeg testet EXE fila inne i VB og fikk opp erroren Run-time error '424': Object required samt valgene End, Debug og Help. Jeg valgte debug og "testSocket.LocalPort = 500" ble utmerket. Hva er galt? Er linja feil? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Det kommer fordi det ikke finnes noe testSocket i prosjektet ditt. Du må gi winsock-objektet ditt navnet "testSocket". Lenke til kommentar
Marti Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Og hva er Winsock objektet mitt? Blir mye spørring her, men jeg har virkelig ikke mye peiling på programmering. Derfor jeg vil lære . Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Du må legge til winsock i prosjektet ditt. Gå til design-view, høyreklikk i menyen til venstre, components, hak på Microsoft Winsock Control (e.l.). Så kan du bare dra en winsock ned i formen din, trykke på den, og skifte navn. Lenke til kommentar
Vain Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Og hva er Winsock objektet mitt?Blir mye spørring her, men jeg har virkelig ikke mye peiling på programmering. Derfor jeg vil lære . Hvis du er helt nybegynner så er kanskje ikke winsock stedet å begynne, men det er greit å kunne det også Endret 17. januar 2005 av 86Fredrik Lenke til kommentar
Marti Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Fant det! Hehe. Jaja fredrik. Mulig det, men prøver å forstå denne koden da det er Winsock inn i spillet. Endret 17. januar 2005 av Marti Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Jeg har ikke L.E. her, men jeg regner med det er ganske likt: http://www.home.no/jonas1/1.JPG (Røde sirkelen) Edit: Du trenger faktisk ikke å gå inn i Design-view først. Bare høyreklikk i menyen til venstre Endret 17. januar 2005 av Jonas Lenke til kommentar
Marti Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Hva mente du med å dra en winsock ned i formen? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Du trykker på winsocken, og trykker et sted i formen, drar, og slipper. Eller så kan du dobbelklikke på den. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Btw tusen takk for hjelpen så langt Jonas! Du har vært til god hjelp. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Hmm. Kom sånn dritt melding opp; License information for this component is not found. You do not have an appropriate license to use this functionality in the design environment. :S Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Du må nok få noe annet en Learning edition, du kan vel heller ikke bruke DoEvents eller CommonDialog. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Så jeg kan ikke bruke Winsock siden jeg har learning edition? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Så jeg kan ikke bruke Winsock siden jeg har learning edition? Nei, i henhold til lisensavtalen kan du ikke benytte Winsock-kontrollen i dine prosjekter. Men du kan bruke noe som er like så bra: http://www.vbip.com/winsock-api/csocket-cl...et-class-01.asp Legg filene inn i prosjektet ditt, og du skulle få benyttet Winsock uten lisens til OCX-filer eller ved bruk av avanserte API-funksjoner. Endret 17. januar 2005 av aadnk Lenke til kommentar
Marti Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Så jeg kan ikke bruke Winsock siden jeg har learning edition? Nei, i henhold til lisensavtalen kan du ikke benytte Winsock-kontrollen i dine prosjekter. Men du kan bruke noe som er like så bra: http://www.vbip.com/winsock-api/csocket-cl...et-class-01.asp Legg filene inn i prosjektet ditt, og du skulle få benyttet Winsock uten lisens til OCX-filer eller ved bruk av avanserte API-funksjoner. Kan du ta det der steg for steg? Har akkurat lasta ned filene. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Etter nedlastingen av filene, skal du legge dem inn i prosjektet ditt. Dette gjør du ved å først trykke på Project - Add module - Existing, hvorpå du skal navigere deg frem til mappen filene er ekstraktert. Deretter legger du inn class-modulen på nesten samme vis - her skal du velge Add Class Module. Når så filene er trykt forankret i prosjektet, kan du begynne å benytte deres funksjonalitet. Som kjent bruker du OCX-filen (den du uheldigvis ikke kan implementere i Learning Edition) ved å referere den i prosjektet og legge den inn i en form, mens her trenger du ikke gjøre annet enn å dimme class-module og bruke den, som faktisk støtter alle funksjoner og egenskaper OCX-filen gjør. Alt du trenger å gjøre, er således dette: Private WithEvents Winsock As CSocket Private Sub Form_Load() ' Alloker class-modulen og dens ressurser Set Winsock = New CSocket ' Dette er jo selvsagt bare et eksempel Winsock.LocalPort = 5000 Winsock.Listen End Sub ' Alle hendelsene kan også nås. Du finner sågar objektet i venstre "combo box" Private Sub Winsock_OnConnectionRequest(ByVal requestID As Long) Winsock.Accept requestID End Sub Private Sub Winsock_OnDataArrival(ByVal bytesTotal As Long) Dim Buffer As String Buffer = Winsock.GetData Select Case Buffer Case "HELO" ' Et eller annet her Case "GET" ' Kanskje et svar også? Winsock.SendData "OK" End Select End Sub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå