Gå til innhold

Trenger hjelp med 50x CD-Rom

Anbefalte innlegg

Jeg har en 50x Actima CD-Rom... jeg går inn i Nero burning rom og finner ut at jeg bare kan velge 8x og 24x som fart. Mens på brenneren min kan jeg velge 32x som fart (og en god del haug nedover).

Brenneren min kopierer fortere fra en CD enn CD-Romen min gjør. Brenneren leser 32x, CD-Rom leser 50x. Hvorfor for jeg ikke utnyttet mine 50x på CD-rommen?? Står i divice manager at jeg har 50x. Og det står 50x på CD-rommen også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fordi cd cdrommen din SPINNER plata i 50x .. og følgelig KAN lese OPPTIL 50x. Derimot har ingen sagt at den gjør det, noe som nesten ingen cdrom-spiller gjør lenger. Forskjellen mellom max hastighet og effektiv blir større og større jo kjipere og billigere cd-rommen er. Så svar på spørsmålet ditt : Cd-rommen er nok bare så kjip :sad:

Lenke til kommentar

Først og fremst, den Actima50x SUGER!

Har en selv, den har nå sluttet å lese cd'er i hele tatt og heller begynt å spise dem..

Kan nok ikke kopiere på mer enn 24x i Nero fordi det er lagt inn enn sperre, for garantert å lese med stabil hastighet...

Lenke til kommentar

fUsiOn en cd-rom som leser 40x har en lese hastig het på 6000kb/s og rpm er 8000,over den hastigheten er det bare tull å kjøpe,din cd-rom som er 52x skal i teorien ha en lese hastighet på 7800kb/s som er helt umulig på grunn av rpm vill vert så høy at platen og cd-romen kun blitt ødelagt på grunn av ujevnheter på cd plata.

Kjetil

Lenke til kommentar

jeg har ikke 52x og Actima er billig og bra... har ikke hatt noe problem med min CD-rom...

Det er ikke bare Nero 50x leser tregere enn brenneren min, men også i Audio Converter.

Så den snurrer i 50x og kan lese det hvis det vil?

Har faktisk sett en 56x CD-rom.. og jeg skjønner heller ikke vitesen med det.. og Kjetil Lura CD-rommen min er et par år gammel. Jeg kjøpte den fordi jeg ødla den 4x jeg hadde.. hehe, og hvis du skal kjøpe CD-rom nå så er det ikke mange stedene du får kjøpt mindre enn 50x.

takk for svarene allesammen, har lenge lurt på hvorfor den ikke leser fortere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...