nso Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Det er fullt mulig å skrive en string til skjerm. Du trenger: 1 String 1 Scanner 1 Printer 1 Skjerm Prosedyre: 'Scan' inn 'Stringen' med 'Scanneren. Legg så 'Skjermen' oppå 'Printeren' og trykk på 'Print'. Resultat: Du har nå 'printet' 'stringen' til 'skjermen'. eof Lenke til kommentar
drool Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Hva er String? Er det tall bare i at i string liksom? Kan man printe en string til skjerm? Trodde det bare var PrintText som gjorde det! Takk! Du reddet eksamen min! eeeh......Har du hatt eksamen i Java og så vet du ikke hva en String er ? Det må jo ha gått bra vil jeg tro. String er en datatype som "holder" på tekst, akkurat som int er en datatype som "holder" på tall. Datatyper som representerer heltall er: byte, short, int, long, og char. Datatyper som representerer desimaltall er double og float. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Man definerer vanligvis variabler som innholder tekst som String. Variabler som innholder tall defineres som oftest som variabe Int eller Double. Alle variablene kan bli printet ut ved bruk av System.out.println(VARIABLENAVN) Men du må ikke glemme at man kan ikke bruke tall som har blitt definert som String til å regne med. Du må da definere dem med tallvariabler. Endret 20. januar 2005 av ohh-noo Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) String er en datatype som "holder" på tekst, akkurat som int er en datatype som "holder" på tall. Datatyper som representerer heltall er: byte, short, int, long, og char. Datatyper som representerer desimaltall er double og float. char er en primitiv datatype, men å si at den er et heltall vil forvirre. De som har kodet litt C/C++ vet at tallverdien til en character ikke er lik det tallet characteren eventuelt holder. String er ikke en datatype, det er et klasse som wrapper et array av char. int ikke bare holder på eller representer et heltall, det er et heltall. Hvis dere ikke ser sammenhengen i dette, så har Sun nå fjernet noe av vanskelighetene i Java 1.5. Autoboxing heter fasiliteten. ohh-noo: Det er åpenbart at du ikke vet forskjell på Integer og int, og Double og double. Endret 20. januar 2005 av buskmann Lenke til kommentar
drool Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 String er en datatype som "holder" på tekst, akkurat som int er en datatype som "holder" på tall. Datatyper som representerer heltall er: byte, short, int, long, og char. Datatyper som representerer desimaltall er double og float. char er en primitiv datatype, men å si at den er et heltall vil forvirre. De som har kodet litt C/C++ vet at tallverdien til en character ikke er lik det tallet characteren eventuelt holder. String er ikke en datatype, det er et klasse som wrapper et array av char. int ikke bare holder på eller representer et heltall, det er et heltall. Hvis dere ikke ser sammenhengen i dette, så har Sun nå fjernet noe av vanskelighetene i Java 1.5. Autoboxing heter fasiliteten. ohh-noo: Det er åpenbart at du ikke vet forskjell på Integer og int, og Double og double. Bare siterer Java-boka vi bruker på skolen. Og den er vanskelig å forstå Du har så rett at det er nesten som jeg skulle sagt det selv Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 ohh-noo:Det er åpenbart at du ikke vet forskjell på Integer og int, og Double og double. ja, det er så utrolig åpenbart! Lenke til kommentar
Grom Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 QUOTE Gi meg en god grunn for at NITH ligger på et lavt nivå. Det er ikke verre enn å lese denne tråden. QUOTE 1.Du har ikke engang sett eksamensoppgaven, så hvordan du kan si at den er enkel står for meg som et stort mysterium Se første innlegg. Jeg trenger ikke å lese den selv, når den refereres her. Hele eksamensoppgaven er da ikke lagt ut her? Oppgaven inneholdt mer enn kun en oppgave om å lese fra fil. Har du et eksempel på en førstesemester- Javaeksamen fra UiO? Nekter å tro at nivået der ligger så mye høyere enn det på NITH. Lenke til kommentar
drool Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Tror ikke du kan samenligne UiO og NITH på akkurat det punktet. Kurset er bygget opp helt forskjellig på begge plassene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå