vbos Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Skal lese ein del data fra ei txt fil og lagre dei i ein tabell. Noken tips? Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Det lurer jeg også på, hadde vært fint om noen viste dette! Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Skal lese ein del data fra ei txt fil og lagre dei i ein tabell. Noken tips? hehe, noen som har 3 dagers hjemmeeksamen på NITH og trenger hjelp?! Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Skal lese ein del data fra ei txt fil og lagre dei i ein tabell. Noken tips? hehe, noen som har 3 dagers hjemmeeksamen på NITH og trenger hjelp?! He he åssen viste du det. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Det ante meg at nivået på NITH muligens var lavere enn ellers. Men siden 1. Det er en enkel oppgave 2. Det er hjemmeeksamen 3. I alle fall tre personer som sliter 4. Det er enkelt å google seg til svaret så synes konklusjonen klar for min egen del... Uansett: BufferedReader leser = new BufferedReader(new InputStreamReader(new FileInputStream(new File(filnavn)))); String linje; while (linje = leser.readLine() != null){ } Hva dere skal gjøre med den linja som leses inn, det må dere nesten finne ut selv, men siden dere har tre dager på dere, så klarer dere forhåpentligvis det selv. Lenke til kommentar
vbos Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) fiksa det bedre litt googling og litt lesing gjorde susen. men ellers takk Endret 17. januar 2005 av vbos Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 3. I alle fall tre personer som sliter hm..hvem er disse tre? Ser bare to jeg.. btw, trenger ikke å være så jævli spydig fordi noen kan mindre enn andre! Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Det ante meg at nivået på NITH muligens var lavere enn ellers. Men siden1. Det er en enkel oppgave 2. Det er hjemmeeksamen 3. I alle fall tre personer som sliter 4. Det er enkelt å google seg til svaret så synes konklusjonen klar for min egen del... Uansett: BufferedReader leser = new BufferedReader(new InputStreamReader(new FileInputStream(new File(filnavn)))); String linje; while (linje = leser.readLine() != null){ } Hva dere skal gjøre med den linja som leses inn, det må dere nesten finne ut selv, men siden dere har tre dager på dere, så klarer dere forhåpentligvis det selv. Er du Pro programmerer eller? Uansett fant også ut av det, måtte bare komme meg igjenn på beina etter juleferien Hvor har du det fra at nivået på NITH er lavere enn ellers? Dette her er snakk om folk som skal ha hjemmeeksamen for første gang i livet sitt og ja det er førsteklassingene som ikke har så mye erfaring med java før de begynnte på NITH! (jeg kunne Visual Basic fra før men hva hjelper det)! Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 hm..hvem er disse tre? Ser bare to jeg.. Det er slik at man kan velge å jobbe i gruppe mellom 1-3 personer! Lenke til kommentar
Grom Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 eeehh... buskmann...Du må jo ha kunnskaper på et sinnsykt høyt nivå eller? Gi meg en god grunn for at NITH ligger på et lavt nivå. 1.Du har ikke engang sett eksamensoppgaven, så hvordan du kan si at den er enkel står for meg som et stort mysterium 2.Det er hjemmeeksamen ja, med oppfølgingseksamen på skolen. 3. Vel, at noen sliter betyr vel at det er de som holder et lavt nivå, ikke skolen. Tror du alle ved f.eks UiO får A på eksamen? 4. Hvis det er så enkelt å google seg til svaret, og du er såpass spydig som du er, hvorfor hjelper du dem her da? Dette er ikke ment som flaming, men blir lettere provosert... Lenke til kommentar
drool Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Får dere lov til å spørre om hjelp til denne eksamenen? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) eeehh... buskmann...Du må jo ha kunnskaper på et sinnsykt høyt nivå eller?Nei, omtrent middels vil jeg si selv. Gi meg en god grunn for at NITH ligger på et lavt nivå. Det er ikke verre enn å lese denne tråden. 1.Du har ikke engang sett eksamensoppgaven, så hvordan du kan si at den er enkel står for meg som et stort mysteriumSe første innlegg. Jeg trenger ikke å lese den selv, når den refereres her. 2.Det er hjemmeeksamen ja, med oppfølgingseksamen på skolen.Hva er poenget ditt? At eksamen på skolen er vanskeligere? La oss håpe det. 3. Vel, at noen sliter betyr vel at det er de som holder et lavt nivå, ikke skolen. Tror du alle ved f.eks UiO får A på eksamen?Nei, men eksamensoppgavene på UiO har en helt annet vanskelighetsgrad. 4. Hvis det er så enkelt å google seg til svaret, og du er såpass spydig som du er, hvorfor hjelper du dem her da?Det er jammen et godt spørsmål. Jeg tror jeg må svare at jeg gjorde det for å vise hvor enkelt det gjøres. Dette er ikke ment som flaming, men blir lettere provosert... Det er forståelig. Jeg regnet med at man hadde hatt grunnleggende undervisning og forståelse for programmering før man hadde eksamen. Så enten har man undervisning etter eksamen på NITH, eller så er ryktet om NITH noe mer enn et rykte. Selv om dere ikke liker det. Endret 19. januar 2005 av buskmann Lenke til kommentar
MissCB Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Får dere lov til å spørre om hjelp til denne eksamenen? Jepp :-) Men vi trengte visst ikke å spørre foreleseren, det ville det ikke bli noe svar av Men hvis det er noen sjeler der ute som er ferdig med oppgaven og har kjempe lyst til å strekke ut en hjelpende hånd til meg som sliter litt med å få de siste deloppgavene til å funke riktig er det bare å sende meg en mld her Lenke til kommentar
drool Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Syns det ser ut som dem så sitter her på labben får det bra til jeg...... Lenke til kommentar
MissCB Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Hmmmm..... Burde kanskje vært der og ikke hjemme jeg da :-) Får vel prøve å ta noen krisetelefoner i kveld da tenker jeg...... Lenke til kommentar
drool Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Ja, hvis den skal være ferdig til i morgen kl 12 burde du vel kanskje begynne tenke på å ta noen telefoner.... Lenke til kommentar
crimzon Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Noen som veit hvordan jeg printer ut noe til skjerm? System.printouTline(";"; ) eller noe? Lenke til kommentar
drool Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Du kan feks gjøre slik: String tekst = "dette er en tekst" ; System.out.println(tekst); Eller hvis du har et objekt du skal skrive ut. Så kan du bruke toString() til det objektet. Lenke til kommentar
crimzon Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Hva er String? Er det tall bare i at i string liksom? Kan man printe en string til skjerm? Trodde det bare var PrintText som gjorde det! Takk! Du reddet eksamen min! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå