MrVilla Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Hei der. Jeg har nettopp fått meg lyse bredbånd og ettersom dette blir delt med huseier så skulle jeg gjerne avklart noen spørsmål. Det finnes side opp og side ned med dette, men jeg har rett og slett ikke klart å få tak i akkurat det jeg lurer på så da henvender jeg meg her....som vanlig;) Slik som systemet er i dag så går linja inn på en switch der en kabel går til huseier, og den andre kabelen går til min switch og mine to pc'er. Jeg har full deling på mine maskiner så jeg kan utføre operasjoner på begge uansett hvilken jeg sitter med. Når huseier kom inn på nettverket så ser jeg han også vil få tilgang til mine maskiner som er delte. Hvordan skal jeg kontrollere hva han skal ha tilgang til? Når jeg setter mine hd'er på deling så får jeg ikke mulighet til å sette passord. Dessuten så tenkte jeg å la ham få litt tilgang til musikk o.l. som jeg har så da vil jeg ha mulighet til å åpne valgte lokasjoner/kataloger for ham med lesetilgang. Dersom noen kan gi meg noen tips her så hadde jeg vært veldig takknemlig! PS! Alle maskiner kjører WinXP Pro. Lenke til kommentar
KickF Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Vel du kan no sikre deg at husværten ikkje får tilgang til dataene dine ved å sette opp dei delte diskane at du må logge deg på med brukernamn ! ... så enkelt er da det. Du treng ikkje kjøre server ein gang for å få dette til å fungere ... Du kan ganske enkelt berre så på "deling og sikkerhet" å windows help der står det greit forklart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå