E}{IT Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg har det teiteste problemet i verden... Jeg tenkte jeg skulle formatere Pc'en min å instalere windows XP på nytt. Men jeg må trykke en knapp for at pc'en skal boote fra cd'en. Dette høres kanskje ikke ut som et problem, men det virker som usb tastatur ikke virker under oppstarten, fordi det skjer ingenting når jeg trykker noe. Jeg kan heller ikke bruke ps/2 tastatur for ps/2 portene mine er ødelagt (aner ikke hvorfor, men de funker i allefalle ikke...) Jeg kan trykke "delete" for å komme meg inn i bios, men det er i grunnen det eneste. Det funker ikke å resette biosen det har jeg prøvd opp til flere ganger, samme problem... Jeg å få innstalert XP,og har derfor en ubrukelig maskin... Er det noen som vet om hva jeg kan gjøre, eller er eneste løsning å kjøpe nytt HK? Lenke til kommentar
John P. Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg har hatt samme problemet - bortsett fra at min PS2 inngang fungerer. Men jeg mener å huske at jeg fikk det til å fungere med USB ved å gå inn i BIOS, under Integrated Peripherals, og så USB Device Legacy Support, og sette den til All Device. Nå har jeg et MSI 875P Neo-FIS2R hovedkort, så det står kanskje ikke det samme hos deg, men se etter ordene Legacy USB Support - noe i den duren. MEN - det er ikke sikkert at det fikser det - jeg husker ikke om det gjorde eller ikke. Jeg har nemlig hele tiden hatt flere tastatur liggende, så det KAN hende jeg løste det ved å bytte til PS2. Men du kan jo prøve. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Men jeg mener å huske at jeg fikk det til å fungere med USB ved å gå inn i BIOS, under Integrated Peripherals, og så USB Device Legacy Support, og sette den til All Device. Hvordan komme inn i BIOS uten tastatur..? Og EXIT: det funker da om du kommer deg inn i BIOS ved å trykke DEL? EDIT: typo. Endret 17. januar 2005 av Vandalen Lenke til kommentar
John P. Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Hmm... tror kanskje jeg blander kortene litt her. Kom til å tenke på en annen ting; har du et tastatur med såkalt F-Lock tast på? Det kan tenkes at det i såfall er F8 du trenger å trykke for å godkjenne lisensen, men at siden F-Lock er av, fungerer ikke F8? Bare å trykke på F-Lock tasten i så fall. Jeg tror det jeg gjorde i BIOS var for å få tastaturet til å fungere der hvor man legger inn passordet(hvis man har det) før Windows loader. Så det var nok F-Lock tasteproblemet jeg husket, men jeg blandet sammen de to problemene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå