Spyder Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Hei, jeg får feil meldingen "there is an ip conflict with another system on the network" det er bare en pc som virker om gangen, er det noen som vet hva jeg må gjøre for å få begge to til å virke samtidig denne var det jeg kjøpte http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=109380&cks=PRL fikk vite at den skulle være plug'n play men pøh det var den ikke hehe så jeg håper noen av dere løser problemet mitt takker å bukker Lenke til kommentar
Borf Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 problemet er vel at begge (alle) maskinen i nettverket har samme IP adresse, noko dei ikkje kan ha. problemet er ikkje switchen. sett opp eine pcen med 192.168.10.1 og så 192.168.10.2 på den andre osv. og bruk 255.255.255.0 på subnett maske. då børde det funke Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) takker for svaret men hvor forandrer jeg den ip da, er det på network conections ? hmm da prøvde jeg med det du sa Borf men jeg kom ikke på nett da, men skal det ikke stå noe på Default gateway Preferred dns serves og Alternate server da Endret 17. januar 2005 av Spyder Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 noen som vet om en guide til å forander ip'n på pc jeg får det ikke til jeg, så nå skjønner jeg hvor lite jeg kan om pc'er. håper noen vet om en bra link helst på norsk siden alt må inn med teskjeer Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 noen som vet om en guide til å forander ip'n på pc jeg får det ikke til jeg, så nå skjønner jeg hvor lite jeg kan om pc'er. håper noen vet om en bra link helst på norsk siden alt må inn med teskjeer Du finner noe her: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...-ipoppsett.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå