olasverre Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Hei. Jeg har en toshiba 1800-504, og er egentlig ganske fornøyd med den, med untak av en ting. Skjermkortet. Jeg vet dette bruker 8mb shared memory, noen som har noe kunnskap til om det går ann å skru opp denne mengden ram, eventuellt andre tweaks/overklokkings metoder ? Mvh. Ola Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Jeg kjøpte en 1800-314 sist uke og har også testa litt. Jeg klarer å kjøre spill som Half-Life og sånne spill ganske greit, men ikke de nyeste som Return To Castle Wolfenstein osv. Fant ut at når jeg la inn Photoshop 7 så legger den inn ett program for Gamma justering i oppstart og dette gjorde min vanvittig treg.. fjerne den så gikk det raskere igjen. Jeg leste litt på et forum et sted og der sto det at man kan endre minnestørelsen i den config file for inst. av skjermkort-driveren. Der kan man tilegne opptil 32 mb. Jeg gjorde det og det hjalp også endel. Men nå har jeg 392 mb minne og ta av da. Skal prøve i kveld å se hva jeg får i 3Dmark 2000. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 det hørtes ut som en god ide! kan du ikke folklare litt hvordan du øker mengden? Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Quote: Den 2002-06-15 02:13, Folo skrev:det hørtes ut som en god ide!kan du ikke folklare litt hvordan du øker mengden? Jeg gjorde jo det.. rediger config file for inst. av skjermkort-driveren FØR du inst. driveren. Du ser det lett i den fila. Lenke til kommentar
olasverre Skrevet 20. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2002 Og dette fungerer ytelsesmessig og? :smile: Mvh. Ola Lenke til kommentar
Folo Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 hvor finner jeg denne filen da? er liksom ikke hver dag jeg driver å endrer på slike ting :smile: Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Når du pakker ut video-driveren legger den seg i en mappe som heter "C:tempvideo". I den mappen ligger det en fil som heter "T882022I.inf". I den fila er det et punkt hvor det står "MaximumDeviceMemoryConfiguration=32". DVS at video-enheten kan max tilegnes 32 mb. Litt lenger ned står det "HKR,, AGPTextureSize, %REG_DWORD%, 16". Hvis man endrer denne til 32 får man 32mb AGP minne. Videominnet er fortsatt 16 mb men etter det jeg kan skjønne får den en mye større buffer. Jeg testet med SiSoft Sandra og det oppga også 32 mb etter jeg endra. Hvor mye dette har å si vet jeg ikke ennå. Har vært borte en del nå og vært avhengig av at PC'en har virka som den skal så jeg har ikke tukla noe mere med det ennå eller gjort noen tester. Kommer tilbake til det. Si fra hvordan det går med dere. Fant forøvrig noen andre drivere på Toshiba sitt forum her om dagen. Fila heter "TridentXPOpenGl.zip". Noen som har vært borti den? Lykke til! Klorin ------ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå