rvenes Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Eg vil at Numlock skal være avslått når eg starter min bærbare pc. Grunnen er ganske enkel at eg må slå den av for og bruke laptop tastaturet. Den skal være avslått før eg taster passordet også! Skal jo liksom skrive inn eit passord også! Noken som veiit kor eg stiller inn dette.. Det kom etter at eg installerte eit microsoft tastatur på den bærbare, men har fjerna programvaren og alt sammen, men num lock på henger igjen! Lenke til kommentar
Yosuf Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 ganske sikker på at dette kan fikses i bios. Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 ganske sikker på at dette kan fikses i bios. jupp, på de fleste hovedkort kan man endre dette i bios Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 ganske sikker på at dette kan fikses i bios. jupp, på de fleste hovedkort kan man endre dette i bios åhå, fanken, det glemte eg og sjekke. Så bios enabler det automagisk når eg plugga i eit usb tastatur? Tenkte ikkje det blei endringer der uten at eg gjorde det. Skal sjekke bios no Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Du kan også fikse det via regedit. I HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Keyboard\InitialKeyboardIndicators finner du hvordan numlock(og scroll lock og caps lock) skal være før innlogin. Etter inlogin applyes state fra HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Keyboard\InitialKeyboardIndicators Siden du vil fikse innloggingsvinduet så er det .DEFAULT som gjelder... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Takker! Den register endringa gjorde susen. Var ingenting i bios om num lock status!. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå