Gå til innhold

Finna det rette hodesettet til Skype

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker skype med headset som bruker minijack. Liker å holde ting enkelt. Når det kommer til bluetooth, er det på langt nær alle maskiner som har bluetooth integrert. Det er mest utbredt på proffmodellene (bærbare myntet på bedrifter, f.eks. Dell Latitude, Fujitsu-Siemens Lifebook, IBM ThinkPad T-serie/X-serie osv).

Lenke til kommentar
Hvis du planlegger å bruke Skype mye, så ville jeg nok lagt en del penger i et headset. Du får hva du betaler for.

Når det kommer til skype, så kan man ikke få bedre kvalitet enn telefonkvalitet, så det er ikke noen vits i å kaste bort masse penger på dyre headset. Her kan man bruke nesten hva som helst. Jeg kjøpte noe billig drit til 150 som bruker mini-jack, og jeg synes lydkvaliteten er minst like god som en telefon. Jeg ville aldri brukt 600-700 kr på et headset som utelukkende skal benyttes i skype. Sånt er bortkastet.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å kjøpe ett headset med jack, gjerne ett du kan bruke all round og ikke bare til Skype. Spiller du mye kan du bruke skype som ett alternativ til teamspeak og da er jo lyden generelt viktig for ikke å snakke om når du lytter til musikk.

Selv har jeg ett Sennheiser PC150 som fungerer meget bra.

Fordelen med å bruke jack og ikke usb er at da kopler du ikke ut lydkortet ditt, og kan ved å bruke to utganger f.eks ha ringetonen fra Skype i høyttalerene på PC'en. Med usb headset er alle jack-utgangene deaktivert. Jeg opplevde i alle fall det med mitt gamle Logitech.

Lenke til kommentar

Takk for gode svar!

Det er likevel ikkje så intressant med stereo-lyd, eller pris som tilseier bruk og kast. Det er snakk om eit hodesett. Gjerne med bøyle.

Når PCens lydkort spiller radio eller musikk, kan vel USB-hodesett levera lyd til og frå Skype utan at lydkortet vert blanda inn?

Eller?

Eg har forsten sendt epost til dei som solgte det hodesettet til 750,- og fått til svar at blåtannhodesett kjem om ca. 3 mnd. Kanskje det er vedt å venta?

Elles forstår eg kanskje no at forum.hw.no -> Hardware -> Lydkort og PC-høyttalere er mest for spill og underhaldning... Her går det meir i kontorbruk, så eg må kanskje søka brukarerfaringar andre stadar.

Men takk for gode svar!

:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jakten på gode hodesett går vidare.

For telefoni er det mono som gjeld. Eit øyra fritt og eit til telefoni.

Sjølv likar eg bøyle best, og framleis er det hodesett med kabel som har fokus.

Eg har funne mange gode mono hodesett med kabel, men få av desse har USB.

Ei løysing kan kanskje vera Plantronics DA50 eller DA60.

Spørsmålet er kvifor dette skal kosta NOK 1616,- (eks. mva)

Ei løysing er å kjøpa Plantronics Audio 45. Der får du jo med det vetle lydkortet til 485,- og kan kasta hodesettet i søpla...

Men det burde vera mogeleg å finna eit lydkort som dette, utan at det kosta tusen kroner...

PS! Eg fann også denne som kan vera kjekk å ha (i fall ein kjøper noko av dette).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...