svamp Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg har brukt float:left; på en horisontal meny satt opp som en liste: ul.meny { list-style-type : none; padding : 0; margin : 1px; } ul.meny li { float : left; list-style-type : none; padding : 4px; margin : 2px; background : #FFF; border : 1px solid #999; display : block; } ul.meny li a { font-weight : bold; border : 1px solid #FFF; display : block; color : #F3B216; width : 140px; padding-top : 4px; padding-bottom : 4px; padding-left : 4px; background : url("pil2.gif") no-repeat right top #FFF; } Siden utvider seg/trekker seg sammen i bredden, alt etter bredden på browservinduet. Problemet mitt: om vinduet blir for smalt, detter noen av menyknappene ned på neste linje. Dette er jo på grunn av float. Finnes det noen måte å hindre disse knappene i å hoppe ned ? Eventuelt en annen menyløsning som løser dette problemet? (Jeg vet ikke om det hadde gått, men jeg kan ikke bruke display:inline; på lista, for da blir det problem med display:block, som dere ser i koden..) Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Tror da du kan løse det ved å spesifisere en bredde på ul.meny. Eks. ul.meny{width: 200px;} Eller så kan du se hvordan jeg har gjort det på min side www.acopy.org Endret 17. januar 2005 av Waldmeister Lenke til kommentar
svamp Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Takker, skal prøve det med en gang. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Danke schön, det fungerte! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå