frohaa Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg har fått noe spyware og muligens virus som jeg ikke får slettet. Jeg bruker avast antivirus (avast.com) og ad-aware antispion-program. Har prøvd å skanne i normalmodus og da finner ad-aware en haug med spyware men når jeg skal gå videre med å få slettet det da låser programmet seg (sikkert spywaren som gjør det vel). Har prøvd å skanne v.h.a ad-aware med windows i safe-modus men da finner ad-aware mindre, og det får jeg slettet. Det den finner er: 11 objekter totalt av "CoolWebSearch" med TAC-rating på 10, dvs. mest alvorlig etter som jeg har skjønt, og 18 obj.tot. av "PossibleBrowserHijackAttempt" med TAC=3. Ser også at det er lagt til noe i "Favoritter" i Internet Explorer. Noen gode forslag på hva jeg kan gjøre? Er antivirusen eller ad-aware for dårlig? Skal legge inn en brannmur så snart jeg får tilgang på en. Finnes det noen bra gratis brannmurprog på nettet? Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Kjør Adaware i sikkerhetsmodus. Mulig du må slå av systemgjennoppretting for å bli kvitt det. Les sticky. Videre er ikke adaware spes bra, på en test jeg leste fant det bare litt over halvparten på en testmaskin. Les testen Her. Ta også en tur innom Eric Howes’ Privacy & Security Page XenZor Endret 17. januar 2005 av XenZor Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Ad-Aware alene klarer ikke alt. Ta en titt på Janfredrik sin gllimrende guide Lenke til kommentar
riktig Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) CW Shredder er nok tingen du trenger med tanke på CoolWebSearch. Ellers er nevnte guide en god løsning på de aller fleste spywareproblemer. Skal du ha brannmur (noe alle MÅ ha i disse tider) vil jeg anbefale Sygate Personal Firewall. Den er veldig lett og bruke, og den er gratis. Endret 17. januar 2005 av SirMaximus Lenke til kommentar
frohaa Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Takk for svar. Burde ha lest litt bedre på disse sidene før jeg spurte. Fant JanFredriks glimrende guide. Lenke til kommentar
frohaa Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Dæggern så mye dritt jeg hadde fått på maskinen. Trur noen der ute vet alt om meg nå, til og med hvilket trusemerker jeg bruker. Her er det bare å installere brannmur og nettleser med en gang ser jeg. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Her er det bare å installere brannmur og nettleser med en gang ser jeg. Det er på tide... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå