Gå til innhold

Snålt problem ...

Anbefalte innlegg

Jeg har det teiteste problemet i verden... :ermm:

Jeg tenkte jeg skulle formatere Pc'en min å instalere windows XP på nytt.

Men når PC'en skal boote fra cd'en må jeg trykke en knapp for at innstalasjonen skal begynne. Dette høres kanskje ikke ut som et problem, men det virker som usb tastatur ikke virker under oppstarten, fordi det skjer ingenting når jeg trykker noe.

Jeg kan heller ikke bruke ps/2 tastatur for ps/2 portene mine er ødelagt (aner ikke hvorfor, men de funker i allefalle ikke...)

Derfor klarer ikke jeg å få innstalert XP. :(

Jeg kan heller ikke ordne bootingen i Bios, fordi jeg kan ikke bvege piltastene...

Merkelig nok kommer jeg meg faktisk inn i Bios, men ikke lengre.

Er det noen som vet om hva jeg kan gjøre, eller er eneste løsning å kjøpe nytt HK?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har det teiteste problemet i verden... :ermm:

Men når PC'en skal boote fra cd'en må jeg trykke en knapp for at innstalasjonen skal begynne. Dette høres kanskje ikke ut som et problem, men det virker som usb tastatur ikke virker under oppstarten, fordi det skjer ingenting når jeg trykker noe.

Jeg kan heller ikke bruke ps/2 tastatur for ps/2 portene mine er ødelagt (aner ikke hvorfor, men de funker i allefalle ikke...)

Jeg kan heller ikke ordne bootingen i Bios, fordi jeg kan ikke bvege piltastene...

Er det noen som vet om hva jeg kan gjøre, eller er eneste løsning å kjøpe nytt HK?

hvis du resetter bios (cmos-jumper) så tror jeg default setting i bios er at USB skal initsieres i BIOS noe som gjør at usb-tastatur funker der.

Lenke til kommentar
Jeg har det teiteste problemet i verden...  :ermm:

hvis du resetter bios (cmos-jumper) så tror jeg default setting i bios er at USB skal initsieres i BIOS noe som gjør at usb-tastatur funker der.

Man skulle tro det skulle man ikke, men nei.... det funker i Bios rett etter ja, men det hjelper meg ganske lite. Den vil ikke boot fra cd'en automatisk uansett om jeg har KUN booting fra cd. :no:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...