Dan Hansen Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Trenger en tekstbehandler som skal kjøre på en 486DX2-50 bærbar med 16MB RAM. Denne maskinen skal bare fungere som en skrivemaskin så det behøver ikke være rare greiene. Har kikket litt rundt på openoffice og lignende - men det er liksom bare hele "pakkeløsninger" og det trenger jeg ikke. Noen tips? ::Dan Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 abiword, kanskje? er usikker på systemkrav, da Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Systemkrav for Abiword. Edit: flere alternativer her, men veit ikke om noen er norske. Litt mer. Enda mer. XenZor Endret 17. januar 2005 av XenZor Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Abiword kan være et alternativ - og jada - jeg har googlet ;-) - men på norsk da - ettersom det var det jeg var ute etter. Klarte ellers å "grave" frem en god gammel utgave av office 95 så jeg får vel prøve word'en som ligger der kanskje. Ellers får dere ha takk for forslagene ::Dan Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Dersom du ikke er avhengig av at selve programmet er på norsk, finnes det flere som har norsk stavekontroll. XenZor Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Det beste er helnorsk - ser faktisk på Wordpad som et godt alternativ også - men er litt usikker på om det er noen begrensning i antall sider man kan skrive i den. Noen som vet det? [edit: testet - wordpad kan åpne et dokument på 267 sider her ihvertall - det holder for meg] ::Dan Endret 17. januar 2005 av Dan Hansen Lenke til kommentar
miCro Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Du har jo også Open Office, som er både gratis og inneholder en meget bra tekstbehandler. Er derimot usikker på om man kan få den i norsk utgave. Lenke til kommentar
akh Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 OpenOffice finnes på norsk, ja. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Jupp - har kjørt OpenOffice på andre maskiner her - men som jeg skriver innledningsvis er det ett for kraftig program i forhold til hva jeg trenger. Valget falt på "gode" gamle Word 95 - (utrolig hva man har liggende bare man leter litt) ::Dan Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Writer som følger med OpenOffice inneholder mange bugs og ingen jeg kjenner har fått til stavekontrollen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå