andersss Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Hallo Jeg har en Fujitsu siemens P4 2.5Ghz 512 DDR RAM, som avslutter helt tilfeldig, uten feilmelding. Rett før den skrur seg av, begynner viften å bråke/jobbe og noen sekunder senere skrur den seg av. Kan det være fordi noen av komponentene blir overopphetet? (poster for andre gang, da jeg ikke visste at det var lov å "dumpe") Lenke til kommentar
IngveR Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Har samme problemet her med en Gericom pc. Den er veldig varm når den slår seg av, så det kan godt være det som gjør at den slår seg av. Om det går å forhindre dette, så er alle tips velkomne. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 De fleste laptoper har en "varmesikring" som innebærer at hvis cpuen oppnår for høy varme, vil den slå seg av for at den ikke skal ødelegges. Du har også en P4 som egentlig er en desktop cpu, så derfor er kravet til kjøling mye høyere enn om du hadde hatt en pentium m. Lenke til kommentar
kenthlar Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Hadde det samme problemet på min FJS Amilo. Flimmret, kom mange tegn og farger og låste seg. Noen ganger med skjermen på, andre ganger slo skjermen seg av. Ble sendt på repp flere ganger...hver gang skiftet de hovedkortet, til ingen nytte....tror problemet ligger i at den ikke får nokk kjøling, da viften gikk i ett...... Reklamerte til slutt og fikk alle pengene igjen Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Så lenge det er en P4 i en laptop er det meget viktig å passe på at den får tilstrekkelig med kjøling. En må derfor passe på å ikke sette den på tepper osv. som kan hindre luftgjennomstrømningen. Det kan også være en ide og sjekke at det ikke ligger masse støv inne i vifte og kjøleribben. Lenke til kommentar
andersss Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Tusen takk for svar! Skal sende den inn, da jeg har garanti på den! Håper de oppdager feilen. Hvis ja, skal jeg si ifra hva feilen eventuelt var! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå