phun-ky Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 jeg har en hel site med spørringene mine her og der, og jeg vil gjerne ha dem i en fil, noen som har gode råd/erfaringer med dette og kanskje noen hint hvordan dette kan gjøres? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Spørringer? Da snakker vi SQL-spørringer? Uansett, er usikker på hva du egentlig mener, men hvis du mener det jeg tror du mener mener jeg noe slikt kan være tingen: <?php // spørringer.php: $query = array("SELECT * FROM tabell WHERE id = 1", "enda en spørring", "en spørring til", "osv.."); ?> <?php // en hvilken som helst annen fil.php include 'spørringer.php'; mysql_query($query[1]); ?> Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 var det jeg mente ja, er vel ikke noe annet som kan hete spørringer.. men takker! skal teste det ut Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 hehe, $query[0] mener du vel? Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 funket ikke helt egentlig, ser ut til å ikke takle store spørringer. så jeg droppet det... ;( bruker det på de små. Lenke til kommentar
LateFot Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) En ting du kan gjøre er å sette opp en class som du legger opp alle spørringene som functions, da trenger du bare include class filen og lage en instance av class'en der du vil bruke en av spørringene. vist jeg forstod deg rett da Endret 18. januar 2005 av LateFot Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 OT: phun-ky: Editknappen er en fin ting LateFot: Det heter klasse på norsk, samme med funksjon(!!!) Vil si at å lage en klasse som gjør dette vil være den beste idèen, da du kan kontrolere hvilke som skal kjøres når, istede for at alt kjøres på engang når du inkluderer en fil Lenke til kommentar
LateFot Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) smoothie: sry har lært php på engelsk, og liker å holde meg til en ting (prøv å sett opp en class som klasse ) .. uansett så forstod du meg Endret 18. januar 2005 av LateFot Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 hm.. ved å inkludere filen som inneholder arrayen med en spørring, funket ikke det på noen spørringer.. men kanskje ved bruk av en klasse ja.. class = klasse i java og php og annet objektorientert språk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå