Krankemot Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 må ha en ny harddisk tenkte meg en 160 gig, har en 120 maxtor frafør av. vil ikke ha en som bråker så mye som den i tillegg, den skal brukes til å lagre filer. Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 skal du ha en stille harddisk er seagate et bra valg Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) ok, skal vurdere den, må foresten være ide-133 sorry den var s-ata tror ikke det går. jeg har et Albatron km255pro hovedkort, tror ikke det har s-ata Endret 17. januar 2005 av norma_saw Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) skal du ha en stille harddisk er seagate et bra valg Jepp, Seagate har jeg selv og dette er disker som jeg vil anbefalle på mitt varmeste spesielt 200 gb diskene deres er meget stabil og yter lite varme og støy.. Men når det kommer til Western Digital så er de ikke fult så gode.. de har noen meget gode Raptor disker.. 120 gb diskene har selv WD inrømmet en produksjons feil på, da har jeg selv to disker 40 gb og en 80 gb disk.. disse skaper en utrolig varme til og være harddisk og lager en svak støy, jeg er en støy guru og begyner og hate støy.. Skal nå kjøpe meg flere Seagate disker.. som er det beste.. Lite støy og varme, kjappe rimlige og ikke minst lette. Seagate 200gb ide-133 Endret 17. januar 2005 av Omy Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Seagate og Samsung er de to jeg har hatt best erfaring med, støymessig. Byttet nylig ut hovedmaskinen, og overgangen fra Maxtor til Seagate er overveldende. Når harddisken jobber, er det litt behagelig knatring i bakgrunnen.. radikalt forskjellig fra sagbruket som Maxtor-disken innholdt. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) tralalalala, masse infotralala, og en link til en disk det der var ide-100 tror jeg :/ EDIT: men det gjør vel ingenting? Endret 17. januar 2005 av norma_saw Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 tralalalala, masse infotralala, og en link til en disk det der var ide-100 tror jeg :/ EDIT: men det gjør vel ingenting? Sorry ja.. det var vist en U-ata 100 disk.. Jeg sjekket opp i Prisguiden i hw her og fant ingen Seagate disker med 133.. Men du kan jo kjøre S-ata.. som da er Ata-150.. Forskjellen mellom en ata-100 og en 133 disk er farten... du kan merke ytelses merkabare forskjeller men dette er lite... Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 ATA100 og ATA133 er nesten ikke forskjell. Er bare å kjøpe denne disken så blir du fornøyd Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 ATA100 og ATA133 er nesten ikke forskjell. Er bare å kjøpe denne disken så blir du fornøyd Det er enda en Ata-100 disk som du har funnet.. For og si de enkelt for dere.. Seagate Har ikke 133 disker men hvis dere søker på prisguiden så finner dere en ut at Maxtor har en. men dette er Støydisker og dette hates av alle støy friker.. (ikke kjøp maxtor) Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 ATA100 og ATA133 er nesten ikke forskjell. Er bare å kjøpe denne disken så blir du fornøyd Det er enda en Ata-100 disk som du har funnet.. For og si de enkelt for dere.. Seagate Har ikke 133 disker men hvis dere søker på prisguiden så finner dere en ut at Maxtor har en. men dette er Støydisker og dette hates av alle støy friker.. (ikke kjøp maxtor) da er det den jeg har fra før av!!! *bråke* Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 ATA100 og ATA133 er nesten ikke forskjell. Er bare å kjøpe denne disken så blir du fornøyd Det er enda en Ata-100 disk som du har funnet.. For og si de enkelt for dere.. Seagate Har ikke 133 disker men hvis dere søker på prisguiden så finner dere en ut at Maxtor har en. men dette er Støydisker og dette hates av alle støy friker.. (ikke kjøp maxtor) da er det den jeg har fra før av!!! *bråke* Jepp, Muligens så er det.. men eldre disker har en tendens til og støye mer.. Seagate sine gamle bråkte som et uvær.. Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) skal du ha en stille harddisk er seagate et bra valg Jepp, Seagate har jeg selv og dette er disker som jeg vil anbefalle på mitt varmeste spesielt 200 gb diskene deres er meget stabil og yter lite varme og støy.. der har du evig rett!! Seagate edit : Leif!? Endret 18. januar 2005 av DarkStarr Lenke til kommentar
Pop Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Ikke heng deg opp i om det er ata-100 eller ata-133. Forskjellene er så minimale at kun testprogram kan vise deg dem. Du vil neppe merke det i win og spill. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Ikke heng deg opp i om det er ata-100 eller ata-133. Forskjellene er så minimale at kun testprogram kan vise deg dem. Du vil neppe merke det i win og spill. Ehh... Det er en forskjell du kan merke det hvis du er en frik som sitter og teller sekundene til den har bootet opp så merker du det.. Hvis ikke så så er en Ata-100 disk god nok de er lave i pris og gode. Ata-133 disker er kanskje 2 sec kjappere og hvis dette er noe du trenger så kjøp det, men da får du en bråkete disk. fordi det som er igjen av konkurenter da er ikke SEAGATE, men MAXTOR og dissehar ord på seg for og være noe støyende og utvikler mye varme... Har selv ikke hatt en maxtor disk, men etter erfainger så er dette i folke munnen. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Ikke heng deg opp i om det er ata-100 eller ata-133. Forskjellene er så minimale at kun testprogram kan vise deg dem. Du vil neppe merke det i win og spill. Ehh... Det er en forskjell du kan merke det hvis du er en frik som sitter og teller sekundene til den har bootet opp så merker du det.. Hvis ikke så så er en Ata-100 disk god nok de er lave i pris og gode. Ata-133 disker er kanskje 2 sec kjappere og hvis dette er noe du trenger så kjøp det, men da får du en bråkete disk. fordi det som er igjen av konkurenter da er ikke SEAGATE, men MAXTOR og dissehar ord på seg for og være noe støyende og utvikler mye varme... Har selv ikke hatt en maxtor disk, men etter erfainger så er dette i folke munnen. jeg har joe en ata.133 som jeg skal ha windows på.... noen fler disker å anbefale? Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 jeg har joe en ata.133 som jeg skal ha windows på.... noen fler disker å anbefale? Ja. Du kan jo gå for en Samsung disk, men de har ingen stor produksjon av disker uheldigvis.. samsung er dikser som er kjappe og er meget gode disker og utvikler så og si ingen varme, Anbefalles av psilocybe (les innlegget hans tidligere i tråden) Og samsung er MEGET stillegående disker.. Noen anbefallinger: 120 gb S-ata https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=16006 Ide https://prisguiden.no/produkt/9212 160 gb S-ata https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=16007 ide https://prisguiden.no/produkt/9211 Lenke til kommentar
snole Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 ATA100 kontra ATA133 er ikke så sinnsykt forskjell at du normalt sett merker det. Og siden en 200 GB er det mest prisgunstige i dag, vil jeg anbefale å gå fra 160 til 200 GB. (Hos komplett er forskjellen i pris bare 150 kroner mellom Seagate 160GB og 200GB). Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Ble fornøyd når jeg så dere anbefaler Samsung til fyren. Har nemlig akkurat bestilt en Samsung IDE 160GB selv og håpa at det var et bra valg. Jeg HATER pc-støy og hadde også hørt det at Samsung er stillegående... EDIT: Bare så synd at 160GB er det største Samsung produserer. Var egentlig på utkikk etter en 200GB harddisk... Edit2: Snodig. Da jeg bestilte i går kosta den 50kr mindre enn det den gjør i dag... "What a difference a day makes.... 24 little hours..." Endret 19. januar 2005 av L4r5 Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) er noe som er stille gående så er det samsung ja. men Seagate.. ikke et vondt ord om de heller. Endret 19. januar 2005 av Omy Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Hva med denne? ATA-150. Er den noe bedre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå