Gå til innhold

Virus til test av antivirusprogrammer

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er i full gang med planleggingen av en test av antivirusprogrammer.

I den forbindelsen trenger jeg programmeringskyndige til å lage nye virus, slik at jeg kan få testet programmenes mulighet til å stoppe virus som ikke er kjent fra før av.

Det kan f. eks. være en keylogger, en trojan osv.

Er du interrisert? Send meg en PM eller post her. :)

Edit: Virusene trenger ikke å være spesielt kompliserte, det viktigste er at jeg får testet antivirusprogrammene!

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer veldig på hvordan et antivirusprogram skal stoppe et virus som ikke er kjent. Hvordan skal programmet vite om en fil er et "virus"? Hva er definisjonen på et "virus"?

Har laget et "virus" eller en trojan i VB, men det er jo akkurat det samme som et chatteprogram, bare at vinduet er usynelig.

Kan sikkert fikse litt på det, slik at du kan teste det.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Jonas: Antivirusprogrammer virker som oftest ved at de definerer virus ved hjelp av signaturer. Signaturene kan være så mangt: Binære filer som inneholder en viss sekvens, prosesser som utfører noe spesielt, osv... Hele poenget med dette er at små modifikasjoner ikke skal være nok til å gjøre at et virus unngår oppdagelse.

Lenke til kommentar
Det pleier dessuten å sende seg selv til andre maskiner, så vær forsiktig så ingen andre blir insfisert av virusene da. :)

Jeg er klar over det... :roll:

Og maskinen skal selvfølgelig ikke være koblet til internett.

Hadde vært flott hvis noen kunne mekket et enkelt virus! Dette trenger ikke å sende seg videre osv., det er der kun for å teste programmenes mulighet til å stoppe det.

Lenke til kommentar

Hva er et virus? Er litt vannskelig å lage noe. Altså å bare lage noe.

Her her du et program som starter seg selv. Husker ikke helt hva som kom opp, og jeg orker ikke å teste (Man må nok restarte etterpå).

Edit: Ueland, hvor blir det av vedlegs-funksjonen!?

Edit: Laster opp når jeg kommer hjem.

error.exe

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Det kan f. eks. være en keylogger, en trojan som åpner en bakdør på pc-en, et virus som lager helvetes mye kødde-filer og kødder rundt med alle instillingene, eller ettellerannet! :p

Hvis noen har et virus som de har veldig lyst til å brenne på en CD for så å sende til meg via sneglepost, så send meg en PM. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...