Senitel Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 hei.. jeg ble i dag oppringt av sentralsykehuset i nordland...? de sa at jeg hadde sendt de klezviruset til dem og at det hadde infisert en av deres maskiner.. hvordan går det an, når jeg ikke har sendt noe til de???? Hilsen "rystet" Senitel Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Viruset søker hjennom hele pc'en din etter e-mail adresser, og sender seg selv til disse addressene. Det vil si at hvis du f.eks. har vært innom sykehuset på nettet og fått med deg en e-mail addresse til midlertidige internet filer, så kan klez viruset ha snappet opp denne addressen og sendt seg selv. Lenke til kommentar
Senitel Skrevet 13. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2002 takk.. men vil det si at jeg har det viruset på pcen? og hvordan merker jeg det? har nettop lagt inn Norton, hen jeg finner ingen "programmfil" hvor jeg skal kunne scanne maksinen o.l. Senitel Lenke til kommentar
Senitel Skrevet 13. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2002 og hvordan sletter jeg det? jeg har oxo fårr noen mailer "Fix-Klez virus" kan det være viruset?? jeg kjenner ingen av de som jeg har fått det hos!! Senitel Lenke til kommentar
Watpoae Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 http://www.norman.no/ - Support links Lenke til kommentar
Smoothly Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Det trenger ikke å være deg engang. Hvis noen som har deg i adresselista eller har mottatt en epost fra deg har blitt infisert, så kan Klez ta å bruker deg som avsender. Men denne saken sier mere om datasikkerheten til Sykehuset i Nordland som er safe nok. Håper ikke journalen min ligger der. :smile: Bud 1. Bruk en eller form for antivirus. Inn og ut. Bud 2. Oppgrader jevnlig. 1 gang i uka. Bud 3. Sett en sperre i epostleseren på filer som inneholde virus. (scr, exe, com, bat, vb* og gjerne wm*) Bud 4. Sett automatisk virusscanning i zipprogrammet. Selv har jeg fått Klez-infiserte epost fra det offentlige bl.a. Justisdep. og Oppland Fylke. Disse vet jeg ikke tar imot og sender vedlegg p.g.a. virustrusselen. Derfor må dem komme fra noen private. Lenke til kommentar
Abdullah Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Hehe.. er mange som får denne skjebnen. Ikke ta det tungt for det er ikke din feil! bruk f-secure antivirus, norton/norman klarer ikke slette dette Lenke til kommentar
Akelbee Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Quote: Den 2002-06-13 18:00, Abdullah skrev:Hehe.. er mange som får denne skjebnen.Ikke ta det tungt for det er ikke din feil! bruk f-secure antivirus, norton/norman klarer ikke slette dette Hva er f-secure antivirus --- et spesifikt produkt?? Hvor finner vi f-secure antivirus? Takker for svar. (Hardisken min raser mye rundt på egen hånd for tiden, men Norton gir ingen alarm.....) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Abdullah hva mener du med at norton/norman ikke klarer å slette Klez-Viruset. Kjetil Lenke til kommentar
Abdullah Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Quote: Den 2002-06-13 18:42, Akelbee skrev: Quote: Den 2002-06-13 18:00, Abdullah skrev: Hehe.. er mange som får denne skjebnen. Ikke ta det tungt for det er ikke din feil! bruk f-secure antivirus, norton/norman klarer ikke slette dette Hva er f-secure antivirus --- et spesifikt produkt?? Hvor finner vi f-secure antivirus? Takker for svar. (Hardisken min raser mye rundt på egen hånd for tiden, men Norton gir ingen alarm.....) Bra dere tar til vett! F-Secure brukes av teknikerene i OL og i Militæret Last ned her: http://www.f-secure.com Som F-Secure AntiVirus XP (om du bruker WinXP) --SENSURERT AV MODERATOR-- _________________ - Abdullah den hellige "I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." [ Denne Melding var redigert av: kilogram på 2002-06-13 20:41 ] Lenke til kommentar
Abdullah Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Quote: Den 2002-06-13 18:45, Kjetil Lura skrev:Abdullah hva mener du med at norton/norman ikke klarer å slette Klez-Viruset.Kjetil Fordi jeg hadde 19 Klez og 2 Backdoor.Haan- virus på disken når jeg hadde Norman Antivirus. F-Secure sporet dem raskt opp og fjernet virusene permanent! Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Denne tråden braut med retningslinjene, punkt 4, då Abdullah ovanfor nevnte kvar ein kunne få tak i ein crack til F-Secure. Tråden er difor stengd. mvh., Vegard, moderator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg