E}{IT Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Hei ! Har en Xp 1700 og kjøpte ny vifte til den Arctic Cooling Copper Silent 2 TC \ socket A - XP3400+ 12-24dB Jeg er fornøyd med vifta den er veldig stille og alt men cpuen min ligger på ca. 55 grader ved bruk av internett. Vifta har nesten aldri en større rotasjon en 1000rpm. Den stiller seg selv etter om cpuen må arbeide hardt eller ikke. Men jeg ønsker at cpu tempraturen skal ligge under 50 grader. Hvordan kan jeg øke rpm på vifta? Den skal jo kunne gå på 2800rpm. Jeg fikk ikke med cd eller noe ! Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 last ned speedfan, det er en viftekontroll der mener jeg, er ihvertfall det hos meg og den funker Gå på google og søk å download speedfan og finn en link og last det ned (Y) Lenke til kommentar
Kyuubi Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Funker Speedfan til alle CPU'er? Jeg har Intel Pentium 4, socket 775. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Hvis du ikke har tenkt å overklokke, så ser jeg ingen hensikt med å øke støynivået for å få prosessoren under 55 grader, som ikke er farlig høyt. Dette hører hjemme under luftkjøling og ikke CPU, tråden flyttes. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Skjønner ikke hva som er problemet jeg.. 55 grader er jo ikke noe problem, hvis du overklokker kommer vifta til å gå fortere. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 har en Arctic Cooling Super Silent 4 Ultra TC for min P4 [email protected] den ligger på mellom 20-25 idle, og 25-30 load. har du dårlig lufting i kabinettet? kan være en årsak :\ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå