hakkepeil Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Hei. Jeg har noe som heter "COPASLIP" som er en kobberpasta/kobbermasse. Som egentlig brukes i industrien til og smøre bolter så de ikke setter seg fast når det er høye temeraturer.. Denne pastaen tåler opp til +1100 grader. Det jeg da lurte på var om den kunne brukes som kjølepasta ? Da dette er en kobbermasse. Håper noen har vært borti noe lignene masse og kan gi meg noe svar på det. Takker på forhand. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 den ville ikke eg brukt før du kan finne noe tester på at den kan brukes som kjøle pasta,men eg ville heller brukt as3 som er bra på alle testene eg har lest,og sølv leder bedre varme enn kobber gjør. Kjetil Lenke til kommentar
forum1234 Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Tviler på den vil ha samme virkningen som Artic Silver.... men den er heilt sikkert bedre enn goop (silikon) Bare og teste de... de koster jo ingen ting... :smile: Lenke til kommentar
hakkepeil Skrevet 13. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2002 Nei det kan jo ikke koste meg noe mer en en ny prossesor og kanskje et nytt hovedkort... Ja jeg får heller kjøpe meg AS3 så er jeg sikker.. men hvis det er noen andre som vet noe så er det bare og komme med sine synspunkter. Lenke til kommentar
khosethl Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Mulig det finnes flere varianter av COPASLIP, men de jeg har vært borti er så absolutt ikke egnet som kjølepasta, hvis du tar to metall stykker, smører COPASLIP på de og "rubber" de mot hverandre vil du forstå hvilke evner COPASLIP har. Det sliper Pastaen egner seg derimot ypperlig til plansliping av kjølere etc... Mvh. Kenneth Netconnection Lenke til kommentar
Quadrat Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Er ikke Copaslip litt grov for dette formålet? Mener du får en tube Artic Silver til 60-70 kr. Kanskje verdt å betale det i stedet for å sabbe cpu'n? Men..er det ikke så nøye er det jo bare å prøve :smile: PS! Chesterton har noe lignende. Kanskje prøve det i samme slengen? [ Denne Melding var redigert av: Quadrat på 2002-07-07 21:49 ] Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Copaslip slik jeg kjenner det, har de egenskapene som du beskriver. Rett og slett et smørefett, for ekstreme temperaturer. Stoffet brukes av og til også mellom bremseklosser og caliper på skivebremser. Jeg har en tube av stoffet liggende, og har faktisk også testet det som _varmeledende_ pasta mellom vannblokk og core! Men anbefaler det ikke, fordi strukturen i middelet er relativt grovkornet i forhold til AS2-3. Men det fungerte faktisk ganske bra, men kom ikke i nærheten av AS3 selvsagt. Og som den pirk jeg er; Det heter _ikke_ kjølepasta, men varmeledende pasta........ :smile: Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Quote: Den 2002-07-07 22:00, Skrue skrev:Og som den pirk jeg er; Det heter _ikke_ kjølepasta, men varmeledende pasta........ :smile: Skal ikke pirke men det heter "termisk pasta". Referer fra microplex.no: "Verdens beste termiske pasta har blitt enda bedre." Tror det går på smak og behag Skrue. [ Denne Melding var redigert av: MrA| på 2002-07-07 22:07 ] Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Å, er du der igjen? Ok, thermisk pasta da, (med "h") ettersom den har den egenskap at den sørger for å forbedre utjevning av temperaturforskjeller mellom de objektene den benyttes på / mellom, enten de er kalde eller varme! Men i de aller fleste tilfelle vi her er borti, er det snakk om å fjerne varme, og da er det naturlig å kalle greiene for varmeledende pasta. Eller hva? Er ikke så sikker på at alle kjenner til begrepet thermisk pasta, så på folkemunne kan det vel være greit med varmeledende pasta! Jeg vil nå mene det..... [ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-07-07 23:49 ] Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Jeg leste nå om en som brukte tannkrem med bra resultat. Testet også ut noe pålegg. Noe som lignet på HaPå Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Hehe les litt om Copaslip her: http://www.abp.no/images/annet/copaslip.pdf Som det fremkommer av dette databladet som omhandler HMS (Helse Miljø og Sikkerhet), så er vel ikke dette helt helsemessig bra å bruke. Husk at CPU`n utvikler varme(!), og dermed avgir kanskje små doser med giftige gasser som på sikt kan gi deg en rock`n Roll hjerne. Bruk en 100 lapp på Artic Silver, og ferdig med det. God tur! Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Apropos giftige gasser...Hele PCen avgir giftig gass... Lenke til kommentar
hakkepeil Skrevet 9. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2002 Hei.. Ja copaslip var bare en tanke..så jeg takker for alle tankene og svarene som har kommet.. Jeg kjørte meg en tur Microplex (BOr 5 min unna med bil)og kjøpte AS3 Så Nå har jeg det.. Tommy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå