Gå til innhold

Problemer med X800PRO 256MB AGP!

zimsen

Anbefalte innlegg

Jeg har en P4 (2.6 GHz) maskin med ett Asus P4P800-E DELUXE Hovedkort , 1024 ram , med ett SLIKT kabinett og strømforsyning (350W)

Som skjermkort har jeg benyttet ASUS sitt X800Pro.

Og her kommer problemene , jeg kjøpte maskinen ferdig bygd for ca 1 år siden og på den tiden har jeg krasja 3 skjermkort av Typen ATI som vist over.

Butikken sier at det er minnefeil , og jeg får nytt på garantien , men noen grunn til at det skjer får jeg ikke! Noen forslag!??

Nå er jeg så lei av dette at jeg skal prøve DETTE Geforce kortet i stedet for ! Kanskje det varer litt lenger :hmm:

Kjedelig er det i hvertfall å ha ett forbruk på 3-4 skjermkort i året , så om det er noen som har noen forslag på hva JEG kan gjøre , så er jeg takknemelig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke du skal regne med at det er noe bedre kvalitet på nvidia kortet enn ati. Jeg kan ikke helt forstå at det er mulig å gå gjennom 3 skjermkort på et år og en ting som er helt sikkert er at en minnefeil ikke kan ødelegge skjermkort.

Hvilken butikk er dette snakk om forresten?

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke du skal regne med at det er noe bedre kvalitet på nvidia kortet enn ati. Jeg kan ikke helt forstå at det er mulig å gå gjennom 3 skjermkort på et år og en ting som er helt sikkert er at en minnefeil ikke kan ødelegge skjermkort.

Minne feil i skjermkortet fikk jeg beskjed om ! grønne og gule streker/firkanter under spilling og slikt!

Maskinen er kjøpt hos Psdata , som jeg forøvrig er kjempefornøyd med!

Lenke til kommentar

Fikk du nøyaktig samme problem på de tre X800 kortene? Grønne og gule streker? Må nesten være et varmeproblem da. Tipper de grønnskollingene som satte sammen maskina di brukte billigste kjølesystemet mulig og monterte det feil. Sjekk temperaturene dine. Noe er galt, og det er selvsagt ikke X800 kortene, disse funker fint hos andre verden over.

Lenke til kommentar

Minne feil i skjermkortet fikk jeg beskjed om ! grønne og gule streker/firkanter under spilling og slikt!

Maskinen er kjøpt hos Psdata , som jeg forøvrig er kjempefornøyd med!

PSData er sikkert flinke de, men her er de langt ute på jordet. ;) Med den feilbeskrivelsen du kommer med er det ytterst tvilsomt at dette har med minne å gjøre. Vil heller tro at arokh er litt nærmere sannheten.

Lenke til kommentar
Fikk du nøyaktig samme problem på de tre X800 kortene? Grønne og gule streker? Må nesten være et varmeproblem da. Tipper de grønnskollingene som satte sammen maskina di brukte billigste kjølesystemet mulig og monterte det feil. Sjekk temperaturene dine. Noe er galt, og det er selvsagt ikke X800 kortene, disse funker fint hos andre verden over.

Jepp , i 2 av tilfellene var det samme feil. Første gangen døde bare kortet av en eller annen grunn! Det som er litt snodig er at jeg siden Seint Oktober har lånt ett Slikt kort uten feil.....

Jeg har kanskje trodd det var for liten strømforsyning , men det er ikke flust av vifter i maskinen heller , så varme skal jeg ikke se bort i fra.

Er forresten 350W litt snaut totaltsett når jeg snart skal bygge en maskin å bruke Nvidia kort som krever 2 strømkontakter?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisan!

Kjører praktisk talt samme maskin som deg:

Mobo: Samme

CPU: P4 3.0

GPU: X800Pro fra Sapphire

RAM: Ditto

Oppå dette er det 2 cd/dvd drives, 1 HD, 1 Terratec lydkort og 4 Papst vifter og Zalman CPU vifte. Alt går på 350 Watt, så jeg tror ikke det skulle være problemet. Om det derimot er nok til et STRØMSLUK... well...

Derimot hadde jeg plenty av bugg før jeg satte inn 3 vifter i tillegg til den på siden. Hiv inn kjøling, du. Hvis det rimer på kassa, begynner det å hjelpe ;)

Men vil også nevne at feil på Mobo's skjer. Brodern hadde et som drepte HD'er. Fant overspenninger IDE kontaktene. Noe slikt KAN skje men det er UHYRE sjeldent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...