Gå til innhold

Portabel backup enhet for CF og SD

Anbefalte innlegg

Skal utenlands på sensommeren, og skal selvfølgelig ha med kamera (Ixus 30 + ett DSLR som jeg snart skal kjøpe meg - antageligvis blir det Canon EOS 20D).

Kunne tenkt meg og hatt en portabel enhet som jeg kan kopiere minnekortene over til (CF og SD). Så jeg slipper og ha ørten minnekort, og enkelt bare kan tømme kortene over på en slik enhet.

Jeg har sett på en som heter Epson P-2000. Den leser både SD og CF, har 40GB disk og 3.8" LCD for å se på bildene. Men jeg synes den kanskje er i dyreste laget (koster ca. 5 000,-), så jeg lurer på om det finnes noen som er billigere og enklere muligens?

Er det andre som kan anbefales? Eller burde jeg investere i en Epson P-2000?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv både en x-drive II og en CompactDrive PD7X.

X-driven blir ikke brukt lenger, da den er fryktelig treg på å kopiere over kortene og er i tillegg ikke helt å stole på (har hatt endel problemer med den). (Dvs: jeg bruker den iblant som dobbel sikkerhet)

CompactDrive PD7X bruker rundt 2 minutter på å tømme et raskt CF-kort på 1Gb, noe som x-driven bruker kanskje 15 minutter på :thumbdown:

X-driven har heller ikke noe bra batteri, så man får ikke tømt mer enn 3-4Gb før det er tomt. PD7X'n klarer opptil 40Gb på ett sett oppladbare AA-batterier.

Her er en av plassene de selger denne saken (+ endel flere typer) http://shop.store.yahoo.com/insidecomputer/postde.html

Lenke til kommentar

Jeg har også en Vosonic/eMagic X-Drive II. Den fungerer fint til mitt bruk, men som Åkken Bom sier har den sine små feil.

CompactDrive hørest ut til å være bedre. Både med tanke på hastighet og batteri. AA-batterier er jo lett å få tak i/ha mange av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...