Egil.B Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Jeg har en tbird 1.33ghz som kjøes ned av Cooler Master CPU-Vifte Socket A/7/FCPGA DP5-6I31C, Opp til 1,4GHz. Denne bråker ganske mye, og jeg lurte på om jeg kunne bytte ut denne vifta med en 80mm enermax på lav hastighet via en funnel. Coolermaster vifta flytter 27,72CFM luft. Vet dere hvor mye en enermax 80mm flytter ? Forslag til andre stillegående vifter som flytter minst 27,72CFM luft ? Lenke til kommentar
fondus Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 gå på microplex.no der selger de stillegående vifter som har oppgitt hvor mye luft de flytter. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Et tips som hjelper litt på støy og vibrasjoner: Legg en 10mm strimle med asfaltplate rundt ytterkanten på vifta. Det demper vibrasjoner, noe som forplanter seg i resten av maskinen. Vifta mi vibrerte en del, jeg kjente vibrasjonene i alt, kansje spesielt i GF3en. Asfalten reduserte vibrasjonen kraftig og støyen ble muligens litt svakere. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Jeg hadde en Delta 50cfm 60mm vifte og der var jeg så uheldig at ejg knakk et av viftebladene. Det ristet og datan bråkter med 70-80db.(!!) Jeg tok litt liggeunderlag og klipte hull til der hvor luften gikk. Sånn at det er et 60mm hull i mitden. Dette dempet støyen og tempen falt 3C. Ikke mye ,men når man slå 2 fluer i en smekk så klager man ikke. Nå rister datan ikke og efekten har økt :smile: Lenke til kommentar
Borf Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 berre press på ein enermax 80 vifte du, men eg vil anbefal deg å sette på ei bedre ribbe og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå