Gå til innhold

Nye hodetelefoner, skikkelig kraftige. Hvilke?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Desse er sinnsykt komfor og god lyd i. Er jo egentlig beregnet på DJ men funker til vanligt bruk også :) Og de ser bra ut også.

mvh Erik_s

oi, de var råtøffe - og minner meg om et skikkelig tøft headset fra tidlig åttitallet jeg hadde engang! heftige saker!

*husker på å bokmerke linken*

Lenke til kommentar
sennheiser klokken her får du mye for pengene, lager status=på vei (disse er en bra pris også)

De var jo ikke så verst. Bra frekvens område og. Men ikke som HD 650. Men de var jo en smule dyre da. Men synes de var en smule lettdrevne. Jo tyngere jo mer powwa, ( er det ikke det da?!) :D

Du har vel ikke en fin liten forsterker som passer bra til disse vel?

Nei nei.. En som er tungdreven (300 ohm) kan godt være betraktlig dårligere enn en som er lettdreven, (50 ohm) så ikke belag deg på det du.. Jo mindre ohm, jo mer av lyden utnytter du under enkle forhold.. (integrert lydkort, bærbar spiller osv osv)

Jeg kan godt i deg link til hodetelefonen jeg nevnte i min forrige post hvis du ville ha det : http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7342

Ser at du er litt opphengt i frekvensområdene til de forskjellige hodetelefonene.. Ikke baser deg på å kjøpe de som gir mest frekvens-område for pengene, det trenger absolutt ikke å gi best lyd. Let etter omtaler og søk litt rundt på nettet også finner du ut av hvor mye penger du vil bruke og hva slags lyd du liker ..

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar

Jeg har flere modeller sennheiser til forkjellig type bruk, men som skrevet er hd500 genialt (klokkene på link en den nye modellen av disse).

Å gå fra koss til disse er en STOR forkjell, personlig kommer jeg aldrig til å kjøpe koss igjen, grei lyd med elendig kvalitet (sprø! plast på samtlige av modellene dems)

Lenke til kommentar

Jeg skal ha noen fine øretelefoner til studiobruk med mic. Trenger ikke være så kraftig lyd, men noe elkjøp greier vil jeg ikke ha. Noen som har anbefaling? Vil ikke betale mer enn 1000 kr. Noe som er bedre enn Thrust 210 i alle fall. Med myke puter rundt øreklokkene og en ganske sensitiv mic til bruk for studio. Har Beyerdynamic 232 D i studioet der hvor jeg jobber. Har ikke testa de til noe musikk. De funker helt fint til det de skal brukes til da, men det er ingen som har de inne i Norge etter som jeg har sett.

Lenke til kommentar
Jeg skal ha noen fine øretelefoner til studiobruk med mic. Trenger ikke være så kraftig lyd, men noe elkjøp greier vil jeg ikke ha. Noen som har anbefaling? Vil ikke betale mer enn 1000 kr. Noe som er bedre enn Thrust 210 i alle fall. Med myke puter rundt øreklokkene og en ganske sensitiv mic til bruk for studio. Har Beyerdynamic 232 D i studioet der hvor jeg jobber. Har ikke testa de til noe musikk. De funker helt fint til det de skal brukes til da, men det er ingen som har de inne i Norge etter som jeg har sett.

Lag en ny topic du.. blir dumt å lage en ny topic inne i en annen ..

Lenke til kommentar

Tja, jeg hiver meg inn jeg ogsaa :)

Jeg har vert paa utkikk etter hodetelefoner, kom over et par fra Senheiser, vanvittig bra lyd (tror det var 500 eller 600 serien). Men for en pris, her i Singapore laa de paa mellom $300 og $599 (gang det med 4). Noe jeg syntes var litt droyt.

Saa ogsaa meg ut et billigere par til $199, fremdeles litt dyrt. Vel enden paa visa ble et par Philips hodetelefoner som jeg aldri har angret at jeg kjopte, bortsett fra at de er litt trange.

Lyden er bare noe av det beste jeg har hoert naar jeg spiller UT2k4, det er ikke bare lenger en simpel "pang" eller "bang" lyd, jeg viste ikke at det var saa mye detaljer naar man fyrer av granater som "whoomph".

Philips SBC HP800

Akustisk system :  Åpent 

Frekvensområde :  10 - 28 000 Hz 

Magnettype :  Ferritt 

Maksimal inngangseffekt :  1500 mW 

Høyttalerdiameter :  40 

Talespole :  CCAW 

Membran :  Mylar-dome

Vel de funker helt perfekt for det intrigerte lydkorte i maskinen min. Sist men ikke minst de kostet meg kun $50 (ca 200 kroner i Singapore) :thumbup:

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
beyerdynamic har ingen modeller med betegnelsen 232 D.

Mvh Ketil Morstøl

Norsk importør av beyerdynamic.

Okay. Det er noe som lyder veldig likt da. 232D husker jeg. Ingen problem, jeg kan sjekke det neste gang jeg er på jobb. Det er veldige behagelige å ha på. Kanskje litt tungt da. Lyden er kanskje ikke best til musikk. Vil tippe det er et av Beyers billigste headsett da.

Ketil, hva vil du anbefale meg da? Jeg driver og sender noen radiosendinger hjemmenifra.. og driver med å spille inn lyd via min pc. Headsettet er på i mange timer i strekk mange ganger. Bør være behagelig å ha på! Kom med anbefaling!

Mvh Unge JOhansen

Lenke til kommentar

Selv har jeg et par Grado SR80 som jeg er veldig fornøyd med. Stiv pris på dem hos Hi-Fi Klubben(tror det var 1800), men mener man får kjøpt dem på nett(utlandet) til under(!) halve prisen av det f.eks. Hi-Fi Klubben forlanger.

De er vel ikke kjent for den kraftigste bassen og den beste komforten, men ren og balansert lyd har de nok av, og Leonard Cohen klarte fint å kile øreflippene mine med disse :)

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar
Og bare for å for å informere, jeg leter etter hodetelefoner, og IKKE headsett, for dere som blander de. Hodetelefoner, ofte lukkete litt større og uten mic.

Jaha? Det er vel ikke standariserte forskjeller på hodetelefoner og headset? I mine øyne er det akkurat det samme, bare at folk kaller det forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Og bare for å for å informere, jeg leter etter hodetelefoner, og IKKE headsett, for dere som blander de. Hodetelefoner, ofte lukkete litt større og uten mic.

Jaha? Det er vel ikke standariserte forskjeller på hodetelefoner og headset? I mine øyne er det akkurat det samme, bare at folk kaller det forskjellige ting.

Headset har vel egentlig mic, og hodetelefoner ikke, men det er så vanlig å kalle hodetelefoner for headset at det nesten ikke er enone vits å gjøre det skillet lenger.

AtW

Lenke til kommentar

Headset, eller head-set. Altsaa et hodesett med mikrofon og hodetelefoner. Hodetelefoner er kun hoytalere uten mikrofon.

Som AtW nevner for kaller hodetelefoner for headset, men den eneste grunnen til det er at det har falt helt ut. Folk har ikke brydd seg saa mye (jeg er paapasselig med headset og headphones) om hva de sier.

definisjon paa headset: "A pair of headphones with a voice transmitter attached"

definisjon paa headphones: "A receiver, as for a telephone, radio, or stereo, held to the ear by a headband."

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

www.hpx.no og Mircoplex.no

Senheiser sine HD595 har knallgod lyd, spiller umenskelig høyt uten egen forsterker og koster ikke allverden i forhold til lydkvalitet. Pris ca 1400-1500,-

har disse selv og vil på det sterkeste anbefale disse til musikkelskere.

skal du ha det råeste som "fins" må du over til HD6xx serien, men da må du også ha en egen forsterkker før lyden blir høy nok :p Total pris vil da ligge på rundt 5500,- uten frakt... verdt penga om du liker sykt bra lyd :)

Hører du på techno musikk til vanlig kan du nesten like greit glemme sikkelig hodetelefoner da det blir bortkasta penger pga generell crappy lydkvalitet på slike låter...

Velg et sikkelig sett med hodetelefoner så kommer du også til å kaste Cerwin høytalerene ut vinduet for så å skaffe deg høytalere med god lyd i stede ;)

Endret av Pritorian
Lenke til kommentar

Kan også legga til positive erfaringar med hd595, dei spele høgare enn du har bruk for. Og dei spele bra ;) Trøkk og volum. Unten forsterkar, men ein heilt grei forsterkar trenge jo ikkje kosta allverden, ein mcoy eller ein billig ein frå www.headphone.com holde i lange banar. ca 500-1200kr.

Lenke til kommentar
Velg et sikkelig sett med hodetelefoner så kommer du også til å kaste Cerwin høytalerene ut vinduet for så å skaffe deg høytalere med god lyd i stede ;)

NOOOOOOOOO!! Nevva!

*kose på CV* :love:

Men back to topic.

Jeg tror jeg har funnet mine sjelevenner.

De går undernavnet:

Beyerdynamic DT770-80 Pro

og

Rega Ear hodetelefonforsterker

Nå som det er avklart, så var det bare den enkle delen igjen. Cash. NOT :thumbdown:

Men det bare å begynne å legge av noen kroner her og der og tigge på gata så blir dette bra dette.

Takk for all hjelp og svar.

Signing out

Audun Bekkos

**

Denne tråden kan godt annvendes som et diskusjons sted for kraftige hodetelefoner :yes:

**

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...