asb Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg kjøpte nettopp ny skjerm på komplett.no en LG 17" LCD L1730B TCO-99 Det føste jeg legger merke til når jeg slår den på er en rød prikk på skjermen. Denne er så tydelig at det er irriterende. Hva bør jeg gjøre? Skrifte på skjermen er også helt rar. Hvordan kan det forandres. Vet ikke hvordan jeg kan forklare det men den er helt annerledes enn på andre skjermer, har sett dette før på en annen lcd skjerm. Den blir på en måte utydelig.. Håper noen har tips og råd og komme med. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Hvordan type prikk da? er den på selve skjermen, eller på rammen? Du kan jo ta et bilde av skjemen, og legge det ut her, hvis du har muligheten til det da.... Lenke til kommentar
asb Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Det er på mørke bakgrunner den kommer frem, i selve skjermen ja. Kan prøve å ta bildet. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 En kompis av meg hadde et lignenede problem med en annen sjerm.. PIXEL feil... det var det med hans.. tror det er fakta med din og.. Lenke til kommentar
asb Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Prøvde å bruke print scren. Men det viste ikke på bilde?? Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Det er en død subpiksel, og siden feilen ligger i skjermen vil den selvfølgelig ikke dukke på på en skjermdump Prøv maseringstrikset på den http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8178 Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Benytt deg av angrefristen og send den tilbake. Så bestiller du en ny. Tar litt tid, men da får du kanskje en feilfri skjerm. AKIRA Lenke til kommentar
asb Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Har vert inne på tanken å bytte den, men ser svart på det å sitte uten skjerm nå når jeg endelig har fått bygget meg ny maskin. Skal teste det maseringstrikset. Noen som har greie på det med skriften? Takker for hjelpen som kommer. Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Prøv Cleratype http://www.microsoft.com/typography/cleartype/default.htm Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Enden: er det bare meg eller blir det flere og flere skjermer med pixel feil for tiden? Har hørt at samsung setter inn nullpiel garanti på sine skjermer i Utlandet, Skjer det noe med dette i norge? Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg synes det blir færre og færre jeg. Eller, flere kjøper LCD-skjermer, så da går antallet pikselfeil som oppdages opp, men i forhold til antall LCD-er som kjøpes går tallet ned. Teknologien blir hele tiden forbedret, og feilprosenten daler stadig. Jeg har ikke hørt noe om Samsung piksegaranti her i landet nei, men CTX f.eks. tilbyr en pluss-versjon av en god del modeller, som kommer med 101 dagers garanti mot pikselfeil Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg synes det blir færre og færre jeg. Eller, flere kjøper LCD-skjermer, så da går antallet pikselfeil som oppdages opp, men i forhold til antall LCD-er som kjøpes går tallet ned. Teknologien blir hele tiden forbedret, og feilprosenten daler stadig. Jeg har ikke hørt noe om Samsung piksegaranti her i landet nei, men CTX f.eks. tilbyr en pluss-versjon av en god del modeller, som kommer med 101 dagers garanti mot pikselfeil Ok. Takk for den nyttige infoen ENDEN Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Angående skriften kan det virke litt uklart dersom skjermen ikke står innstilt på sin optimale oppløsning (sannsynligvis 1280x1024)... slik er det hvertfall på min LG L1710B. Denne fulgte det også 2 døde piksler med på kjøpet, men masseringstrikset funket, og nå er begge to borte Endret 17. januar 2005 av bK_Coder Lenke til kommentar
asb Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 skal teste det maseringtrikset.. har ikke prøvd enda. Når jeg sette opp oppløsningen kom det seg det med skriften, ble veldig bra bilde faktisk hmm. Bare det at alt blir så lite da. Takker alle for hjelpen. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Lykke til med masseringen, håper det løser seg Lenke til kommentar
asb Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Ikke noe hell med masering. Litt surt, men det er vell ikke nok til å reklamere på skjermen? tydelig prikk hvor mange pixler? 2-4? det er vell ikke reklamasjon før 15 til 20, hørte det var en som mente det var noe slik. Er det noen skjermer der dette er sjeldnere? Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Hvem kjøpte du skjermen av? EDit: Ops så at han kjøpte den på komplett.no EDit2: send en PM til denne brukeren : http://forum.hardware.no/index.php?showuser=10307 Endret 17. januar 2005 av TheMasteR Lenke til kommentar
asb Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 har vert inne på å kontakte de. men dersom det ikke er reklamasjon så er det vell bedre å benytte angre fristen? Kunne tenke meg en skjerm uten så markert feil, da jeg jobber mye med Photoshop og med design. litt irriterende med den prikken der.. Men på en annen side så kan jeg vell ikke være sikker på å få en skjerm uten feil om jeg bytter? Er det noen måte å finne ut hvor mange pixler prikken består av? Lenke til kommentar
Mista Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 tegn en pixel i feks mspaint og sammenlign. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå