Gå til innhold

Rød prikk på ny lg skjerm.

asb

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nettopp ny skjerm på komplett.no

en LG 17" LCD L1730B TCO-99

Det føste jeg legger merke til når jeg slår den på er en rød prikk på skjermen.

Denne er så tydelig at det er irriterende.

Hva bør jeg gjøre?

Skrifte på skjermen er også helt rar. Hvordan kan det forandres.

Vet ikke hvordan jeg kan forklare det men den er helt annerledes enn på andre skjermer, har sett dette før på en annen lcd skjerm.

Den blir på en måte utydelig..

Håper noen har tips og råd og komme med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vert inne på tanken å bytte den, men ser svart på det å sitte uten skjerm nå når jeg endelig har fått bygget meg ny maskin.

Skal teste det maseringstrikset.

Noen som har greie på det med skriften?

Takker for hjelpen som kommer.

Lenke til kommentar

Jeg synes det blir færre og færre jeg.

Eller, flere kjøper LCD-skjermer, så da går antallet pikselfeil som oppdages opp, men i forhold til antall LCD-er som kjøpes går tallet ned. Teknologien blir hele tiden forbedret, og feilprosenten daler stadig.

Jeg har ikke hørt noe om Samsung piksegaranti her i landet nei, men CTX f.eks. tilbyr en pluss-versjon av en god del modeller, som kommer med 101 dagers garanti mot pikselfeil

Lenke til kommentar
Jeg synes det blir færre og færre jeg.

Eller, flere kjøper LCD-skjermer, så da går antallet pikselfeil som oppdages opp, men i forhold til antall LCD-er som kjøpes går tallet ned. Teknologien blir hele tiden forbedret, og feilprosenten daler stadig.

Jeg har ikke hørt noe om Samsung piksegaranti her i landet nei, men CTX f.eks. tilbyr en pluss-versjon av en god del modeller, som kommer med 101 dagers garanti mot pikselfeil

Ok. Takk for den nyttige infoen ENDEN :w00t:

Lenke til kommentar

Angående skriften kan det virke litt uklart dersom skjermen ikke står innstilt på sin optimale oppløsning (sannsynligvis 1280x1024)... slik er det hvertfall på min LG L1710B. Denne fulgte det også 2 døde piksler med på kjøpet, men masseringstrikset funket, og nå er begge to borte :D

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar

skal teste det maseringtrikset.. har ikke prøvd enda.

Når jeg sette opp oppløsningen kom det seg det med skriften, ble veldig bra bilde faktisk hmm. Bare det at alt blir så lite da.

Takker alle for hjelpen.

Lenke til kommentar

Ikke noe hell med masering.

Litt surt, men det er vell ikke nok til å reklamere på skjermen? tydelig prikk hvor mange pixler? 2-4? det er vell ikke reklamasjon før 15 til 20, hørte det var en som mente det var noe slik.

Er det noen skjermer der dette er sjeldnere?

Lenke til kommentar

har vert inne på å kontakte de. men dersom det ikke er reklamasjon så er det vell bedre å benytte angre fristen?

Kunne tenke meg en skjerm uten så markert feil, da jeg jobber mye med Photoshop og med design. litt irriterende med den prikken der..

Men på en annen side så kan jeg vell ikke være sikker på å få en skjerm uten feil om jeg bytter?

Er det noen måte å finne ut hvor mange pixler prikken består av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...