Patience Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg har reneste krigen pågående. Blir ddoset da en som driver på med å rappe mirc-nicket mitt fra meg. Kjører ddos-attack mot meg. Og jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal vinne denne krigen. Det skal sies at jeg har hatt nicket i 3 år. Er på EF-net så det kan ikke registreres. Fins det feks et program som kan forfalske min IP også gjennom mIrc? For det er der han får min IP-adresse fra. Via DNS-resolv. Om jeg kan gå på nettet med falsk IP-adresse kan kan ikke kjøre DDOS mot meg. Har en switch u/brannvegg, Netopia 3350, og IP-telefonruteren. Håper for guds skyld jeg ikke trenger å kjøpe meg brannvegg. Videre kjører jeg server. Og har følgende porter åpne; 1080 og 8080. Hvordan skal jeg vinne denne krigen? Kjipt å miste nettverket hver gang jeg får nicket mitt tilbake.. :S -K. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Nicket ditt tilhører ikke deg. Så enkelt er det. Det er en grunn til at EFNet ikke har noen nickserv. På den andre siden, send en mail til abuse@denne idiotens isp, og prøv å la være å nevne grunnen til at han ddoser deg ;p Lenke til kommentar
Patience Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Om nicket var ledig så hadde det vært en annen sak. Når jeg blir ddos'et for å kunne stjele nicket blir jeg liksom så irritert at jeg vil ikke gi meg. Men takk for innspill. Flere? Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Skaff deg en router, så stopper det før det kommer til PC-en din. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 bare for å pirke litt. det heter irc. mIRC er bare en irc client Lenke til kommentar
Patience Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 For å pirke litt tilbake; Det er mIrc jeg bruker. Derfor inkluderer jeg den opplynsningen det faktisk gjelder. Videre spør jeg om ip'en kan forfalskes i mirc. Det kan være script feks. Altså; mIrc Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 ip`n kan forfalskes ja, men ikke med ett script... Lenke til kommentar
mpolden Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Skaff deg en router, så stopper det før det kommer til PC-en din. Linja hans vil jo fremdeles falle ned, så det gjør egentlig ikke noen stor forskjell. "Forfalske" IPen kan jo lett gjøres med enten en open proxy eller et program som bouncer IRC-tilkoblinga di fra en annen server, men proxien eller bounceren må da også kunne klare å stå imot ddos angrepet. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Anmeld fyren? Det er vel strengt tatt ulovlig å kjøre ett DDOS-angrep... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå