Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverksproblem.

Anbefalte innlegg

Har et lite problem med maskinen på jobben her. Ganske ofte blir jeg droppa ut av nettverket, og når jeg prøver å tilgå det igjen får jeg meldingen "Insufficient quota to complete the requested service". Dette skjer merkelig nok bare på min arbeidsmaskin, det er 6 andre maskiner+2 printere+server på nettverket. IP adressene blir tildelt av DHCP server. Serveren kjører Win2k server og maskinen Win2k Pro. Spurte systemadministratoren om han kunne finne utav hva det er som er galt, siden jeg selv ikke er sikker, men han har ikke gitt noe lyd fra seg. Maskinen er en P3-667 med VIA Apollo Pro hovedkort m/lyd, ATI Rage Fury skjermkort og et 3Com Etherlink 100 Mbis nettverkskort. Det er helt tilfeldig når jeg faller ut, og det kan ta alt fra 1 minutt til flere minutter før jeg magisk kommer tilbake på nettverket igjen. Hvis jeg rebooter maskina er jeg tilbake på igjen. Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du kontakt hvis du fornyer IP'en (forutsatt at dere kjører DHCP server).En kamerat av meg hadde et 3Com kort og det slo seg av en liten stund og deretter fikk han feil type IP og fikk ikke kontakt med nettverket.

Da er det vel en bug på 3Com kortet. Jeg har ikke noen flere forslag..

Lykke til

Lenke til kommentar

Nei, jeg får ikke fornya IP adressa, den nekter å gjøre noe som helst så lenge jeg er ute av nettverket. Nettverkskortet har vi allerede prøvd å bytte ut, det sto et Accton kort i originalt, da var det samma dritten. Får riste han sysadmin'en litt når han kommer tilbake på jobb.

Lenke til kommentar

Om det hadde vært noe feil på nic ville du ikke hatt tilgang til nettverket overhode.

Ta å ping loopback adressen 127.0.0.1, får du svar tilbake virker både tcp/ip suiten og nic.

Default leverer dhcp ip adresser til klienter med en leie tid på 8 dager. Denne kan endres.

Med hurdige endringer må en huske på at den ip poolen som dhcp bruker til kilentene, er stor nok.

prøv ipconfig / renew og release.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...