Gå til innhold

Hva har skjedd med amac.no?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nilka kan sikkert forklare dette bedre enn meg, men siden jeg har hørt historien ca. 1337 ganger kan jeg forsøke å forklare hva som har hendt. Det hele har å gjøre med brutte avtaler og lønn. Nilka (alias Njàll Ekstrøm) ble lovet en PowerMac G5 mer eller mindre som lønn for arbeidet han har gjort på amac (noe som bestandig har vært utrolig vanskelig pga. frafallende medarbeidere, bl.a. undertegnede) de siste to årene. Og så fikk han. Den barskeste PowerMacen sto i kåken hans en stund, før hw-styret bestemte seg for at de trengte PowerMacen til "øh ... testing av drivere og sånt liksom", og inndro dermed herlighetene, uten å by på enormt med andre ting. Som følge av dette er alt han har fått i lønn fra hw.no en TG-billett, hvilket ikke er så enormt mye, akkurat. Hvorfor det ikke er så aktuelt for Nilka å forsøke å drive amac videre nå trenger jeg vel ikke forklare nærmere ...

(P.S. dette referatet er neppe fullstendig korrekt, selv om det grovt sett forteller historien. Ikke bruk dette som en bit fakta i eventuelle videre diskusjoner.)

Lenke til kommentar
Ja, jeg vet. Det er gale med tanke på at ITavisen.no leverer oftere nyheter.

Det er å strekke det langt å kalle det IT-avisen leverer for nyheter. Klart, noe av det er nyheter og holder samtidig et greit nivå, men svært mye av det de leverer som "nyheter" er bare vås og oversatte deler av rykter/artikler fra andre nettsteder. :-)

Endret av Zapchud
Lenke til kommentar

Vel den versjonen Zapchud legger frem er hverken helt riktig eller uriktig. Det er riktig at amac.no har slitt med å få medarbeidere til å bli, dette tror jeg ikke har hatt så mye med ledelsen fra min side å gjøre, men mer med det at vi ikke har hatt midler til å lønne medarbeidere. Dette er noe jeg selv har jobbet for at vi skulle få fra hw.no, men ikke kommet noen vei med.

I fjor sommer fikk jeg med en nær kammerat og ting så ut til å gå veldig bra, powermacen HW.no hadde lovet meg kom endelig og jeg trodde ting var opp og avgjort rundt den på en slik måte at den var under amac.no sin kontroll og at hw.no bare skulle låne den innimeom til noen tester og linende. Dette viste seg å være helt feil. Da det hadde gått 1 måneds tid sa hw.no at de skulle ha igjen powermacen og at den skulle stå på kontoret i oslo. Jeg hadde selvfølgeig fremdees lov til å jobbe på den der. Problemet var bare det at siden jeg var ulønnet for jobben jeg gjorde på amac og for hw.no kunne jeg ikke sitte på kontoret i vanlig arbeidstid da jeg måtte jobbe annet sted for å tjene penger til livets tilværrelse. Dette var noe hw.no visste men ikke tok hensyn til. Da jeg ikke lenger hadde en mac tilgjengleig sier det seg selv at det blir vanskelig å drive en macside.

Jeg har heller ikke "fått en tg-billett av hw.no" den er skaffet gjennom en annen av hw.nos medarbeidere, som er en god venn av meg.

Dette er min versjon av historien, HW.no har selvfølgelig et annet syn på det, og hvilken versjon som er den riktige er vanskeig å si. Litt av begge deer er min teori. Det hele har i alle fall endt opp med at jeg i 3 år har prøvd å få amac.no på beina uten så mye som en krone av hw.no og når jeg ikke engang lenger får ha det nødvendige arbeidsverktøyet hjemme er det klart at jeg ikke kan fortsette siden.

amac.no sidene skulle ha blitt tatt ned for over 1 måned siden men ting tar tydligvis tid. Jeg håper sidene snart blir tatt vekk fra weben da jeg ikke synes hw-nettverket skal profitere på de rundt 200 sakene jeg og mine medarbeidere gjennom tiden har skrevet.

Jeg vil til slutt takke alle som har fulgt amac i den tiden det har vart og alle de positive tilbakemedingene jeg har fått.

Mvh. Njáll Ekstrøm

Tidligere Ansvarig Redaktør for Amac.no

Lenke til kommentar
Jeg har heller ikke "fått en tg-billett av hw.no" den er skaffet gjennom en annen av hw.nos medarbeidere, som er en god venn av meg.

Det er nok riktig, ja. Jeg har søkt gjennom loggene mine og finner ikke en eneste, relevant kommentar angående dette. Gudene vet hvor jeg fikk det fra. :-)

Lenke til kommentar

Det er utrolig trist... jeg som er såglad i hele hw.no nettverket, og spesielt glad for at det er en mac del, nå når jeg har mac. Men "nothing lasts forever" har jeg hørt en eller annen si en gang. (sikkert en film eller noe).

Men jeg må bare si at slik historien fremtrer for meg, så er det utrolig trist for deg Njáll, du har mine tanker med deg..

(Og et tips for en som deg er å finne andre gode steder, eks. mac1.no ;) Siden dette ikke fungerer helt for deg... :( )

Lenke til kommentar
Det er utrolig trist... jeg som er såglad i hele hw.no nettverket, og spesielt glad for at det er en mac del, nå når jeg har mac. Men "nothing lasts forever" har jeg hørt en eller annen si en gang. (sikkert en film eller noe).

Men jeg må bare si at slik historien fremtrer for meg, så er det utrolig trist for deg Njáll, du har mine tanker med deg..

(Og et tips for en som deg er å finne andre gode steder, eks. mac1.no ;) Siden dette ikke fungerer helt for deg... :( )

Mac1.no holder heller ikke helt mål når det gjelder god nyhetsformidling. For meg er det kun de engelske sidene som klarer dette, men de er jo dessverre engelske. :|

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

nilka, kan du skrive litt om din oppfatning av hw.no sin holdning til Mac? Apple sin hardware er like mye hardware som AMD, Lacie og ASUS, men det har vært et sjeldent fenomen å lese noe om Apple på hw.no, f.eks. om de siste kvartalsresultatene som har vært svært solide. AMDs resultater blir alltid (?) presentert, i tillegg til at de har mye ryktestoff om den ene eller andre dataprodusenten som kanskje/kanskje ikke skal bruke AMD... Dette endrer seg kanskje nå som iPoden har blitt et så sterkt varemerke og Mac mini er presentert og blitt en stor suksess? iPod shuffle og Mac mini ble i alle fall omtalt i to forskjellige artikler.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...