sevve Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Tenkte å overklokke litt, og i den anledning har jeg et chieftec dragon medi tower, som jeg skal fylle med 3 kabinettvifter. Hvordan er det lurest å plassere dem? 2 inn, 1 ut? 1 inn, 1 ut, 1 mot hovedkortet? 3 på hovedkortet og ta av sidedøra? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Varmluft går opp, så det er lurt å ha en vifte som suger ut øverst i kabinettet. Ikke så dumt å plassere 1 langt ned i kabinettet til å dra inn kald luft heller. Siste vet jeg ikke hvor du kan plasere! Kan jo velge sidedøra Edit: Chieftec kabinett kan jo ha 2 vifter bak, så du kan jo ha 2stk bak til å dra ut varmluften og 1 forran til å "pumpe" inn kald luft Endret 17. januar 2005 av _tHokA_ Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Hvor er det er vifteplasser orginalt i kabinettet ? Jeg ville nok hatt en stor vifte foran som suger inn(120mm, om du har plass til dette) og 1 eller 2 vifter som suger ut bak eller på toppen. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 1 vifte foran, nede i kabben 2 vifter bak, oppe / 1vifte bak, oppe og 1 mot skjermkortet om mulig.. Det viktigste er at den foran suger INN luft, og den bak suger UT.. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 1 vifte foran, nede i kabben... Eventuellt ha den viften i front montert i den nederste harddiskkassen hvis harddiskene svetter. Bruker du bare ordinære 7200rpm disk(er) og ikke kassen er fylt full med tre disker er nok ikke dette et særlig stort problem.. LOZER Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 om det er mulig så er det best med en 120mm i front og en 120mm bak med viftestyring så kan man justere til det beste reultatet. tror det er best at den foran går litt saktere enn den bak for og få litt undertrykk i kassa så slipper en litt støvproblemer oxo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå