Gå til innhold

epost.portalen.no -> Thunderbird

Archeron

Anbefalte innlegg

har en gammel epost-konto i epost.portalen.no som jeg gjerne vil beholde. den støtter pop3, nedlasting av mail til epost-program og har brukt outlook express med denne kontoen lenge uten problemer (bortsett fra at portalen ikke lenger støtter utgående mail fra epost-program, kun fra nett-siden, men det ble annonnsert og er bevist fra deres side, visstnok for å unngå misbruk elno).

jeg har nå lastet ned Thunderbird 1.0 og fått meg en gmail-konto. får hentet gmail ned til thunderbird uten problemer, men det funker ikke med epost.portalen.no. jeg bruker samme innstillinger som i outlook express, men jeg får følgende feilmelding når jeg velger "Hent nye":

Varsel:

Klarte ikke å sende passord til tjeneren. Eposttjeneren epost.portalen.no svarte:

jeg velger ok og feilmeldingen følges av følgende melding:

Varsel:

Klarte ikke sende brukernavn til tjeneren. Eposttjeneren epost.portalen.no svarte: USER

noen som vet hva dette kan være, og hvordan jeg kan løse det? kan det ha noe med at de ikke støtter utgående mail fra klienten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå har jeg fått satt inn epost.portalen.no:25 som smtp, det stod ikke fra før. fant ut etterhvert hvordan man legger inn ny smtp :blush:

men det hjalp ikke. får fremdeles samme feilmeldinger. jeg vet at passordet er rett, jeg slettet det og har prøvd på nytt tre ganger med samme passord som jeg bruker for å logge inn på http://epost.portalen.no manuelt, uten hell. jeg bruker også rett login, hele adressen [email protected].

har prøvd med ssl, da får jeg melding om at tilkoblingen ble avslått. har også prøvd på smtp med ssl, tls, tls om tilgjengelig og bare "nei". har ingen effekt, null forskjell.

har lagt ved skjermbildet av mine innstillinger som jpg om noen vil kikke. kan ikke skjønna hva som skal være galt...

post-26-1105987704_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...