Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mazda 6 - 1,8 vs 2.0 ++

tommy_sn

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen her som har testet Mazda 6 med 1.8 l oppmot 2.0 l?

Vurderer denne bilen litt, men lurer på om det er verdt de ekstra kronene ågå opp til 2.0...

Noen tips og meninger?

Noen som vet hva "spoiler-pakken" til denne bilen koster, den inkl sideskjørter?

Tommy!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1.8 motoren med 120 hk holder for de fleste, rask akselrasjon og god "dravilje"

2,0 liter med 140 hk hadde jeg nok vudert hvis jeg skulle dra campingvogn e.l

Hvis du velger 2 literen kan du velge å legge til ca 10000 kroner å få 16" alufelger og skinnseter , ekstremt billig spør du meg.

Tror mazda har i januar/februar muligheten te å velge en pakke ,vinterpakke el sportspakke verdi ca 17000

Eg har sjøl en Mazda 6 1,8l sedan med nesten alt av ekstrautstyr og eg e kjempefornøyd, bedre bil får du ikke!!

løp å kjøp :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva er vitsen med å chiptrimme, vær klar over at alle verksteder har meldeplikt når de oppdager chiptrimming. Har de sett det kan de bli bøtelagt for å ikke melde fra. Hvis du blir tatt må du betale de ekstra avgiftene + straffetoll (50 -60.000 kr)

Det mange ikke er klar over er at ved chiptrimming lurer du forskjellige sensorer til å lese feil og dermed kan du ta mer ut av motoren, men ofte er dette ikke så bra for motoren.

Det verste er at du betaler fra 5 - 10000 kroner for å få litt mer moment og litt mer hk ut av motoren. Fabrikkgarantien ryker, da dette ikke er til å anbefale.

Bruk heller pengene på ekstrautstyr eller noen fete dekk og felger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Anlegget til mazda leverer 4 x 25 watt. Hvilke høyttalere som er montert har jeg ingen aning om. Vet om en som koblet høyttalere i en boks bak i bagasjerommet, han måtte koble et eller annet på anlegget for å få dette til. Har ikke så godt greie på lydanlegg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...